vrijdag 12 juni 2026

Teveel.

 De laatste tijd heb ik niet meer over T.T. gepost, waarom niet? 

Nou omdat het allemaal een beetje te problematisch begint te worden om het op schrift te stellen. Er valt teveel te vertellen. 

Alleen even een voorbeeld van gisteren.

Om half 12 ging m'n telefoon. T.T. Ze had heel erge last van haar goede oog waarin ze nog 40 % zicht heeft ( ze beweerde altijd dat dat nog maar 20% was totdat ik een keer met haar mee naar binnen ging toen ze een gesprek met haar oogarts had en hoorde  dat het 40 % was later zei T.T. tegen me: nou ik blijf gewoon 20 % zeggen hoor) 

Goed,  nu had ze dus last van dat oog en ze had naar de oogkliniek gebeld dat ze met spoed een afspraak wilde maken,  ze kon om half 3 dan wel even tussendoor  komen en of ik kon rijden, dat kon, ik zou om 2 uur 15 bij haar zijn.

Ik was een beetje te vroeg, ik was om 2 uur 10 bij haar binnen en ik wilde het liefste meteen door want je kunt maar beter op tijd zijn.

Dus ik zeg tegen haar:

'Ga je mee? Want liever te vroeg dan te laat'

Gaat ze meteen te keer tegen mij.

' begin jij nou ook al? Iedereen loopt me altijd op te jagen en ik wil niet meer opgejaagd worden, dat gejaag altijd, ik moet dingen op m'n eigen tempo kunnen doen, de afspraak was kwart over twee en niet tien over twee en afspraak is afspraak'

Ik was er even stil van, maar ik dacht ik ga niet zitten want dan duurt het wel even voordat we dan de deur uit zijn. 

Nou uiteindelijk meegekregen en 5 voor half drie stapten we daar binnen.

Tijdens het wachten kreeg ik ook nog een sneer, ze was iets aan het vertellen ( op een hele harde toon, iedereen kon mee genieten) maar terwijl ze praatte keek ik even de andere kant op want er is daar een komen en gaan van mensen, altijd wel wat te zien, waar je ook niet vrolijk van wordt trouwens, toen ik te horen kreeg: 

' nou, dan vertel ik het wel niet want je luistert toch niet'

Uiteindelijk bleek er dus met het oog niets aan de hand te zijn, het was wat droog maar verder was alles rustig en goed en toen bleek dat ze al een tijdje niet gedruppeld had, wat minimaal 2 x per dag moet.

En dit was allen nog maar gisteren, zoals ik al zei, teveel om te vertellen.

Ik weet het: ze kan er waarschijnlijk niks aan doen want ze  is oud en haar hersenen zullen wel niet meer zo goed werken maar ik vond het gisteren wel weer een hele beproeving. Tenslotte wijzig ik m'n plannen die ik voor die middag had en dan wordt je afgebekt.

Nou ja, het is niet anders.

Allemaal een hele goede dag, ik ga nog wat cadeautjes kopen, want had ik dat al verteld? Zondag 4 verjaardagen.  🙋‍♀️



donderdag 11 juni 2026

Regen.

 Dank voor jullie  reacties. 

Lot ik volg mevrnieuw blogspot  niet en ik kan haar ook niet vinden. Had je last met je naaimachine? Zó vervelend, wil je wat gaan maken en dan doet die machine het niet. 😡 gisteren heb ik twee topjes voor kind twee gemaakt, een patroon had ik al en een topje is niet zoveel werk . Ik heb een hele oude lockmachine, ik denk wel 25 oud en soms vertoont ie kuren maar gisteren deed ie het gelukkig goed. 

Janne: wat fijn dat het zo goed met je gaat, dat je nog zoveel kunt. Al dat wandelen en kilometers fietsen en dat je zo goed bent hersteld van je darmkanker. Maar door dit soort verhalen ga ik me echt niet beter voelen, integendeel zelfs. Ik ga mezelf zelfs een slappeling voelen omdat ik dat allemaal  niet meer kan. Maar ik hoop voor jou dat het nog heel lang goed met je zal gaan en wens je het allerbeste. 

Zuster Sim: zo grappig, als je jong bent dan heb je écht géén idee hoe het is om ouder te zijn, je denkt het te begrijpen maar hoe het écht is, dat weet je pas als je zelf zover bent. 

Ik heb vanmorgen wel al een wandelingetje van een half uur gemaakt en volgens buienradar werd er geen neerslag verwacht, maar natuurlijk kwam er een bui. Gelukkig kon ik onder een dikke boom schuilen.

Allemaal een hele goede dag. Vandaag wordt kind twee 57 jaar, dat gaan we zondag vieren.

woensdag 10 juni 2026

Weet je ......

 Weet je wat ik wou?????

Dat ik kon accepteren dat ik oud ben en niet meer de energie van vroeger heb.

Dat ik me niet meer zou ergeren aan  de dingen, waar ik vroeger m'n hand niet voor omdraaide maar nu moeite kosten.

Dat ik niet na elke klus een poos moet uitrusten.

Dat ik m'n schouders op kon halen en denken: ja, dat hoort een eenmaal bij ouder worden.

Dat m'n hoofd wijs zou zijn en zou zeggen: 

wíl al die dingen dan ook niet meer. Kijk naar wat je nog wél kunt, wees tevreden met  dat half uur wat je nog wél kunt lopen, dat  je nog wél goed je hersens kunt gebruiken ( hoewel?🤣), dat je nog wél zelf je huishouden kunt runnen.

Nou ja, enz. enz. enz. 

jullie hebben het wel door denk ik? Geen goede bui vandaag.

Allemaal een hele goede dag. 🙋‍♀️


maandag 8 juni 2026

De krant.

 


Dit had men toch van te voren kunnen weten? Helemaal als je het volgende leest:


In 2 jaar tijd zijn er 6 processen verbaal uitgeschreven. Hoeveel tijd zal er besteed zijn om die wet te maken? 

Ik schud m'n wijze hoofd maar weer eens. 

Maar die wet moet wel blijven bestaan vind ik want die Boa's moeten wel de mogelijkheid blijven houden om in te kunnen  grijpen.

Even wat anders: 

🤣🤣🤣

Allemaal een goede dag, straks naar de kapper. 🙋‍♀️

zondag 7 juni 2026

Borduren.

 Grappig dat je het vraagt Berber, ik ben net weer met een nieuw borduurwerkje begonnen. Het moet weer een vrouwtje worden voor in het toilet. 

Ik heb in de logeerkamer een tafeltje voor het raam gezet en al m'n borduurspullen staan daar nu uitgestald. Dan heb ik goed licht en heel fijn, dan hoef ik het niet elke keer weer helemaal op te ruimen. 

Vandaag wilde ik  naar een kunstroute in Uithoorn gaan ( Lot bij jou misschien wel bekend?) Bij het Zijdelveld, ik weet niet waar dat is maar lang leve Google maps. Alleen werkt het weer niet erg mee. Nou ja, misschien wordt het vanmiddag wel beter.

Allemaal een hele goede dag 🙋‍♀️

zaterdag 6 juni 2026

Goedemorgen.


Berber, ik vind het leven gauw saai en hou er van om nieuwe dingen te doen, te ontdekken en uit te proberen. 

En zo heb ik gisteren weer iets gedaan wat ik nog niet eerder gedaan heb. Samen met dochter 2 ben ik naar een pluktuin geweest en heb daar een workshop veldboeket schikken gevolgd. 

Het grappige is dat ik al honderden keren langs die locatie ben gefietst maar nog nooit het pad ben ik geslagen. Het was nog een cadeautje voor Moederdag. Ik hou van dat soort cadeautjes.

Het was echt heel leuk en gezellig met een kopje koffie met wat lekkers erbij enz. En we boften heel erg met het weer, zonnig maar niet te warm. 

We gingen eerst zelf bloemen knippen  in de enorme  tuin en daarna moesten we er een boeket van maken.


                   Dit vond ik echt wel het mooiste exemplaar. 

En nu moet ik cadeautjes gaan scoren want volgende week vieren we de verjaardagen van de 2 dochters, de schoonzoon en een kleindochter. Door omstandigheden komt het beter uit omdat allemaal tegelijk te vieren. Dus dat wordt winkelen.

Anna Lines, wat een interessant verhaal. Ja er zijn hier ook mensen die zich met dit soort zaken bezig houden. Bij die wandeling door de buurt hebben we ook nog een klimaat tuin bekeken met een wadi enz.  maar ik weet daar heel weinig van af. 

Allemaal een hele goede dag. 🙋‍♀️

woensdag 3 juni 2026

Saai.

 Gisteren heb ik met een groepje vrouwen de geluksroute gelopen. Een bepaalde wijk in Amstelveen bestaat 100 jaar en nu kun je daar dus die route lopen. Je komt dan langs allerlei dingen die leuk om te zien zijn of waar je blij van wordt. 

Alleen een beetje jammer dat we dat in de stromende regen moesten doen, maar ja, ik had me opgegeven en vond het een beetje slap om het voor een beetje water af te zeggen. 


Werd ik ook blij van wat ik zag? Nou soms wel,  we kwamen bv langs leuke parkjes waarvan ik niet wist dat ze bestonden. 

Zoals een een stuk park waar de buurtbewoners een moestuin bij hielden en waar ze een wormenhotel gecreëerd hadden, ik wist niet eens dat zoiets bestond, die wormen schijnen hele goede mest te produceren. 


Maar ook muurschilderingen waarvan niemand weet door wie die  geschilderd zijn, grappig toch?  



Al met al was het leuk, al was het alleen maar voor de sociale contacten want je ontmoet nieuwe mensen en dat is altijd leuk en  anders zit je met dit vieze weer in je eentje binnen en dat is saai. 

Allemaal een hele goede dag. 🙋‍♀️