Gisteren heb ik met een groepje vrouwen de geluksroute gelopen. Een bepaalde wijk in Amstelveen bestaat 100 jaar en nu kun je daar dus die route lopen. Je komt dan langs allerlei dingen die leuk om te zien zijn of waar je blij van wordt.
Alleen een beetje jammer dat we dat in de stromende regen moesten doen, maar ja, ik had me opgegeven en vond het een beetje slap om het voor een beetje water af te zeggen.
Werd ik ook blij van wat ik zag? Nou soms wel, we kwamen bv langs leuke parkjes waarvan ik niet wist dat ze bestonden.
Zoals een een stuk park waar de buurtbewoners een moestuin bij hielden en waar ze een wormenhotel gecreëerd hadden, ik wist niet eens dat zoiets bestond, die wormen schijnen hele goede mest te produceren.
Maar ook muurschilderingen waarvan niemand weet door wie die geschilderd zijn, grappig toch?



Met mijn ouders woonde ik een paar jaar op de Rembrandtweg tot ik naar Den Haag verhuisde. Die 100 jarige wijk ken ik ook vrij goed. Mijn tante en oom woonden op de Lindelaan in een vd de flats, toen heel modern natuurlijk rond 1960 denk ik, ik kwam er vaak met oma.
BeantwoordenVerwijderenHebben jullie ook een ijsje gegeten bij Da Vinci? maar eigenlijk was daar het weer niet voor. Kwam er wel eens met mijn zus, maar helaas nu niet meer.
ben het niet met je eens, AOWtje. Mijn leven bestaat voornamelijk uit alleen binnen zitten en ik vind het echt niet saai. Genoeg aanloop, appen, mailen, bellen, lezen, iets nieuws leren, teveel om op te noemen. Nu eindelijk tijd om heel veel foto's uit te zoeken en in een album te doen.
BeantwoordenVerwijderenMet de hitte ben ik echt niet naar buiten gegaan en nu regent het, dus ook binnen, prima. Maar iedereen is gelukkig anders.
Borduur je nog van die leuke kleine schilderijtjes?
Goed idee van je om, ondanks het slechte weer, je bij deze wandeltour in een vertrouwde omgeving te voegen. Een oudere buurt, als deze kon praten, zou ons vaak zo veel geschiedenis kunnen vermelden.
BeantwoordenVerwijderenMijn buurt in Zuid-Oost Londen bestond tot aan het einde van de jaren 1800 uit vele hectaren bos dat het eigendom was van een bisdom. Het werd vriigegeven als bouwland in 1870. Mijn huidige straat was een smal pad door weilanden. Aan weerskanten werd gebouwd: stallen voor paarden (destijds belangrijke vervoersmidddelen), kleine huisjes, grote huizen, tuinen, moestuinen, kerken en scholen enz. dit alles gelegen op een steile heuvel. Aan het einde van mijn straat een schitterend panorama over de stad Londen.
Over de jaren begonnen wij ons te interesseren in de plaatselijke heemkunde. We werden lid van de heemkunde kring (gevestigd in 1964) in een tijd waarin, volgens ons en vele anderen, te veel werd afgebroken en vervangen door nieuwbouw, En door een samenloop van omstandigheden werd mijn man de penningmeester en ik de secretaresse..... Wie het interessert: google "Norwood Society" Mijn vraag is, bestaat er misschien in jouw buurt, ook iets dergelijk. Ik bedoel boeken, georganiseerde wandelingen, spreekbeurten.....?
In het locale krantje las ik wel eens wat erover. https://heemkundetholen.nl/ maar heel veel activiteit is er niet meer zo te zien.
VerwijderenEn we hebben een streekmuseum op het eiland de Meestoof in Sint Annaland, zou ik toch eens naartoe moeten.