zondag 20 november 2022

Zwart, zelfverrijking, bruin, leeg,

 Bijna elke morgen word ik achterlijk vroeg wakker, 5 uur, half 6 is heel gewoon en met wakker bedoel ik ook echt wakker. En dan begint het te malen in m'n hoofd. Vanmorgen bedacht ik dat we eigenlijk in een vreselijke wereld leven. Het lijkt wel of steeds meer mensen elkaar kapot willen maken, af willen branden en naar beneden willen halen.

Ik denk dan: als je met 1 vinger naar een ander wijst dan wijzen er nog altijd 3 naar jezelf, wat deed jij? Waarom heb je niet ingegrepen? Op wat voor manier dan ook. (Hierbij neem ik het niet voor Matthijs van Nieuwkerk op want ik kan al jaren niet naar hem kijken en dus keek/ kijk ik niet.)

En is men niet bezig met het zwart maken van iemand ( welke bekende figuur is de volgende?) en de schuld bij een ander leggen dan is men wel bezig met zelfverrijking,  hebben, hebben, hebben.

En is men dáár niet mee bezig dan is men druk om de eigen mening aan de ander op te dringen waarbij geweld niet geschuwd wordt. (Zwarte pieten discusie b.v, houdt het dan nooit op?)

Ik ga het er verder niet over hebben want ik word er triest van. 

Om alle ellende een beetje te vergeten ben ik gistermiddag, in de kou, maar een boswandeling gaan maken.. In de psychologie les heb ik geleerd dat niks zo gezond voor je brein is als een wandeling door een groen bos. In dit geval was het bos hoofdzakelijk bruin, maar ik ga er maar even vanuit dat dat ook wel goed is, het was in ieder geval wel heel mooi.

 





                                      Gelukkig lagen ze er rustig bij.


Moe maar voldaan en met een leeg hoofd kwam ik weer thuis.                                Allemaal een goede rustvolle dag. 🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Ik weet waar jij was. Wat een mooie foto's van de Hooglanders, zij zijn lekker ontspannen zo mooi in het zonlicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen bos in de buurt alleen polders en de Oosterschelde. Ik hou ook meer van water dan bos gelukkig. Als het na de lunch redelijk weer is gaan we er even langs fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen