Eigenlijk wil ik het er niet over hebben want ja, het is warm, om maar niet te zeggen, het is heet en ik kan niet doen wat ik wil doen. Ik moet een gewoon passief wachten tot het weer over is.
Maar ik ben een beetje verbaasd over mezelf. Ik heb er namelijk niet zo moeilijk mee. Ik zit inderdaad gewoon te wachten tot het weer voorbij is. Want dat is denk ik wat me op de been houdt: je weet dat het weer voorbij gaat. Dat was vroeger wel anders, dan werd ik helemaal gek van dat binnen zitten en dat passieve gedoe. Ik werd er gewoon een beetje claustrofobisch van.
Ik móet nl elke dag even naar buiten en dat doe ik nu dan maar op een andere tijd. Normaal doe ik dat ergens midden op de dag. Nu doe ik dat s' morgens vroeg, om 8 uur of zo en gisteren ben ik s' avonds om half 9 nog een eindje gaan fietsen, er stond een lekker windje, daarna een douche, nog even tv kijken en dan naar bed, prima.
Nu zoek ik voor overdag kleine klusjes die nog wel te doen zijn. Zo heb ik laatst een paar oude mappen waar nog hele oude administratie in zat uitgezocht. Nog uit de tijd dat je nog wel brieven van instanties kreeg en niet zoals nu via de mail. Wat kan wel weg en wat niet? En zo heb ik toch 3 mappen leeg kunnen maken, alles verscheurd en in de papierbak. Toch lekker opgeruimd.
Afspraken die ik had en niet dringend waren heb ik afgezegd en zo zit ik m'n tijd maar een beetje uit.
Eens komt het weer goed, als ik zou weten dat die hitte nooit meer weg zou gaan dan zou ik accuut naar Noorwegen verhuizen. Nog even een paar dagen volhouden, want de warmte is ook niet meteen uit je huis en uit je lijf, en dan weer over tot de orde van de dag.
Allemaal heel veel sterkte en een goede dag. 🙋♀️
En je vooral niet opwinden! Maar dat heb ik gisteren wel gedaan, naaimachine 3 doet het ook niet meer. Ik vond al dat ik pedaal erg ver moest indrukken en dan ging het meteen heel snel, maar was mee te werken.
BeantwoordenVerwijderenGisteren met jurk verder (willen) gaan en proeflapje gaan maken om de steekspanning te controleren want het is krinkelstof, doet pedaal het helemaal niet meer. Ik had de naald al omlaag gezet, wilde die weer omhoog doen, dus draaide aan de knop en toen begon hij voor zichzelf te beginnen. Kon alleen met de uitknop uit. Alles nagekeken, ander pedaal eraan gezet, zelfde resultaat.
De 2 al niet werkenden staan al 2 weken te wachten tot H eens belt om weg te brengen. Ik was dus behoorlijk boos en gefrustreerd en vooral me ergerend aan de laksheid van hem. Zijn excuus was nog even dat het zo warm is, ja 2 weken geleden nog echt niet hoor.
Kan dus weer niet verder, als er nu niks gebeurt ga ik dinsdag naar een naaimachine winkel die tweedehandse verkoopt. Dit ben ik zo zat allemaal.
Vanmiddag heb ik afspraak voetreflextherapie, met de auto zonder airco 20 m in rijden. Ze heeft zelf niet afgezegd dus ik ga, knap er altijd zo van op.