Soms begrijp ik het niet.
Dus wel keurig de drol van je hond in een plastic zakje doen maar het vervolgens aan de voet van een boom gooien?
Ben ik nou gek of zijn zij het?
Nou ja, ik zal het wel niet snappen.
Allemaal een hele goede dag 🙋♀️
P.s er was in de verste verte geen hond te bekennen maar er is op die laan ook geen enkele poepvuilnisbak te vinden. Groetjes.

Bij ons in het bos (Loonse en Drunense Duinen) vindt je ze ook heel vaak. Er zijn 2 vakantieparken heel dichtbij. Die mensen zijn gewend om zakjes te gebruiken voor hun hondenpoep. Om weg te gooien is er maar 1 vuilnisbak aan het begin van de route. Dus heb je pech en poept je hond aan het begin, dan loop je zo maar een uur met zo'n zakje. Maar........je hoeft in het bos geen zakje te gebruiken. Op de loslooproute mag de poep blijven liggen. Het bos zorgt zelf voor de "verwijdering". Wij lopen daar al meer dan 40 jaar en het stinkt er nooit. Regen, droogte en beestjes zorgen ervoor dat de drollen snel weg zijn.
BeantwoordenVerwijderenStaatsbosbeheer is alleen niet zo slim om dat aan het begin van de route op een bordje te zetten.
Hier ook een poepzakjes gebruiker. :) Soms doet onze Win haar behoefte aan het begin van de route en dan leggen we het zakje even ergens neer, beetje uit het zicht, en dan nemen we het op de terugweg mee naar huis. Ik ben weleens achtervolgt door een boze mevrouw die me vroeg waarom ik dat zakje daar neerlegde ! :D Groetjes Von.
BeantwoordenVerwijderenJa dat is wel apart, zo komt er nog meer plastic in de natuur. Met de vorige hond wandelde ik op paden waar weinig mensen en fietsers kwamen. Zij had de rare gewoonte om met poten op het gras naast asfalt te gaan zitten en dan de poep op het asfalt te laten vallen!
BeantwoordenVerwijderenMet mijn wandelstok of groot blad schoof ik het dan in het gras zo ver mogelijk, dag erna was er al zoveel weg en zaten er altijd beestjes op, dag daarna was het op.
Ik denk dat plastic poepzakjes slechter zijn voor de natuur dan hondendrolletjes,
BeantwoordenVerwijderenMarijke
Ik herinner me dit van een paar jaar geleden ook. Nu zie ik ze eigenlijk nooit meer liggen. Er staan ook veel vuilnisbakken in de wijk. De poepzakjes hangen aan lantaarnpalen en zijn milieuvriendelijk heb ik gelezen.
BeantwoordenVerwijderen