Het gaat nog steeds goed met mij hoor, ( voor als jullie soms dachten: wat is het stil aan die kant🤣) maar met deze warmte sla ik altijd een beetje dood, kan niet meer zo goed denken, heb geen zin om me ergens druk over te maken en maak gewoon ook niks mee omdat ik rustig aan doe.
S' morgens doe ik H. H. klusjes, maak een wandelingetje, doe wat boodschapjes en probeer m'n huis zo koel mogelijk te houden. S' middags lees en haak ik. en kijk soms wat t.v. en s' avonds als de zon weg is maak ik weer een wandelingetje.
Die grote klos was een hele dure miskoop. Ooit eens gekocht omdat ik het een mooie kleur vond maar bij nader inzien vond ik de kleur toch niet zo mooi en het garen ( zijde) was ook veel te dun, dat zou dan een tantaluskwelling worden om daar iets van te maken.
Totdat ik een paar dagen geleden het "lumineuze" idee kreeg om er een andere bijpassende kleur dunne katoen bij te zoeken en dan met dubbele draad te gaan werken.
En toen kreeg je dit resultaat en daar ben ik wel blij mee. Ik heb nog nooit in blokken gewerkt en dat leek me ook wel eens leuk om uit te proberen. Bijkomend voordeel: je zit met dat warme weer niet elke keer met een heel gedoe op je schoot.
En zo kom ik deze warme dagen wel door. Gelukkig kan ik het in huis redelijk koel houden, het is nog niet warmer dan 24.5 graden geweest nog altijd zo'n 8 graden koeler dan buiten op het terras.
Redden jullie het een beetje met deze hitte?
Allemaal een hele goede dag.🙋♀️

Van een mevrouw die een weggeefkast beheert had ik een doos vol garen gekregen om sjaals te haken, waarschijnlijk had ik dat al verteld.
BeantwoordenVerwijderenDaar zit ook vrij veel dun garen bij en nu ben ik ook begonnen om met dubbele draden te haken, wordt heel aardig en ik vind het ook leuk om combinaties te maken.
Gelukkig kan ik vrij goed tegen de warmte maar als het erg vochtig is krijg ik last van gewrichten vooral handen. Maar met haken heb ik daar niet zoveel last van.
Ik ga nu even rondje fietsen, het is nog bewolkt en na de lunch wordt het volle zon, dat wordt me dan wel teveel, en onderweg even de Lidl in.
Vanmiddag ga ik eindelijk weer eens verder met mijn jurk, ik ben bezig met het lastigste deel uit alle onderdelen het goed aan elkaar te rijgen en daar moet ik me echt even op concentreren, dat lukt niet zo goed in verloren uurtjes.
Ik ben net klaar met brood bakken en 12 bakken abrikozen verwerkt tot jam.
BeantwoordenVerwijderenIk voel me ,als ik gewoon lekker bezig ben veel beter dan dat gelanterfanter en hitte protocol heb ik weinig mee.
Gewoon goed drinken en even gas terug.
Zit nu nog even buiten te ontspannen.
Leuk die 2 draadjes door elkaar.
Ik kreeg enkele jaren geleden een tas met echt mooie bolletjes maar niet mijn kleuren.
Ik heb er grannys van gehaakt en er een lekker warme deken van gemaakt.
Ik wilde hem eerst weggeven maar dacht dat is toch dom en ik ben blij dat ik hem zelf gehouden hebt.
Hartelijke groet van
Lianne O