maandag 1 juli 2024

Scharrelen.

 Al met al ben ik gisteren nogal in de weer geweest met planten. 

Wat kan een mens toch dom zijn. Zoals ik al eerder schreef was ik van plan om planten die ik al eerder gekocht had nu eindelijk eens echt in de tuin te zetten  maar voordat ik dat deed liep ik eerst nog even een rondje door m'n buitengebeuren.  Nou is dat in een paar minuten klaar  want ik heb maar een kleine tuin. Bij een plant die in de winter altijd afsterft bleef ik wat langer staan want ik zag  heel voorzichtig wat bloemknopjes verschijnen en ja hoor, wat schetst mijn verbazing? dat bleek precies dezelfde plant te zijn waarvan er nu twee klaar stonden om gepoot te worden. Helemaal vergeten dat ik die al had. Dat werd wel een beetje veel van hetzelfde. Dus weer naar het tuincentrum om andere planten te halen. Als ik daar dan rondloop dan kan ik nooit beslissen want die is leuk maar die zou ook kunnen enz. 


Maar toch geslaagd en die dan ook maar meteen geplant. Toen had ik nog die andere twee over, (ik nam tenminste maar  aan dat je planten niet kunt ruilen), die moesten dan maar in een pot maar de wortels kwamen al onder de pot uit dus  dan meteen ook  maar een grotere pot met meer grond, enz. 

Zien jullie het gescharrel voor je? 

En nu maar hopen dat ze gaan doen waarvoor ze aangeschaft zijn: bloeien, ik hou van kleur in de tuin.

Allemaal een hele fijne dag. 🙋‍♀️

Lot,  wat vervelend voor jullie dat die operaties er aan gaan komen, hopelijk komt de wc nog af voor die tijd.

Francien, wel fijn dat jij lekker een ander hoekje in de tuin kunt opzoeken en hem lekker kunt laten rommelen. Als mijn man ging klussen dan moest ik altijd helpen en als het dan niet ging zoals hij dat wilde was het altijd mijn schuld. Héél gezellig, maar niet heus.

5 opmerkingen:

  1. Ja de wc is aangesloten en het viel allemaal wel mee, alleen tijdrovend maar geen verdere problemen, komt ook dor het voorbereidend denken natuurlijk. En het is echt fijn zo'n hoge pot met opstaan.
    We hebben niet veel planten met bloemen, wel heel veel vijgenstekken.
    Op het tafeltje tussen onze stoelen buiten staat een begoniasoort met puntige bladen. Ooit bij een kraampje langs de Amstel gekocht, bij het pontje bij Nes voor 2.50. Hij bloeit nu voor het derde jaar en wordt steeds mooier en steviger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. De begonia heeft puntige bloembladeren bedoel ik.
      En vervelend dat het jouw schuld was als het klussen niet goed liep, dat het niet zo was wist je wel maar het komt toch naar over.
      Bij ons is nog wel eens het probleem dat als ik moet helpen ik niet altijd meteen begrijp wat ik moet doen, ik heb het voorbereidende denkwerk niet gedaan natuurlijk.

      Verwijderen
  2. Toen wij gepensioneerd werden, ik twee jaar eerder, want echtgenoot heeft wat langer doorgewerkt, (Hij is gaan examineren), hebben we samen afgesproken, dat we 's morgens koffie drinken en daarna onze gang gaan. En we bemoeien ons niet met elkaar.
    We hebben wel drie dagen opgepast op de twee kleinzonen, dwz, echtgenoot paste op, dat was de afspraak toen ze het kwamen vragen, ik wilde het in eerste instantie niet, en ik zorgde voor de catering. Nu komt er nog maar één uit school. Gaat alweer naar groep 7.
    En we vragen dus ook niet aan elkaar, waar ga je heen, of wat ga je doen? Nu, na de koffie, zit ik blogs te lezen, en hij heeft de fiets gepakt. En ik zie hem wel zo bij de tweede kop koffie.
    We gunnen elkaar de vrijheid, die we niet hadden in ons werkend leven. En het werkt voor ons heel goed.
    Hij is een zitter, leest heel veel, ik ben een doener en wil mijn gang gaan in de tuin, of even naar een vriendin. En een paar jaar geleden heel veel tennissen.
    En zijn dankbaar dat we zo samen oud kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn partner zit ook graag, vaak met laptop op schoot en leest daar ook de krant op, ik ook maar niet alles. Ik ben ook meer doener en graag bezig.
      Als ik in de ochtend wel eens vraag wat hij gaat doen is antwoord meestal Oh van alles. Plannen kan hij niet. Ik vind het wel fijn de dag ervoor eens te bedenken wat ik ga doen.

      Verwijderen