zondag 30 juni 2024

Het nieuws.

 Even terug komend op het stukje van gisteren. Kijk, dat ik het eigenlijk allemaal niet wil weten betekent niet dat ik het nieuws niet volg,  maar het kan wel eens voorkomen dat ik de hele dag helemaal niks mee krijg en dat ik pas s 'avonds om zeven uur denk: laat ik eens kijken of de oorlog al is uitgebroken ( je kunt maar beter van het slechtste uitgaan nietwaar? dan kan het alleen maar meevallen) en het spannende boek lees ik wel uit en de film kijk wel af.

Dus ik kijk wel naar het nieuws en zit dan soms echt met verbazing en afgrijzen te kijken en te denken : dit kan toch niet waar zijn? Ik zie het gehakkel van Biden en de afschuwelijke bombardementen in Israël en Oekraïne en denk : wat is de wereld toch een zooitje.

Maar goed, als gewoon mens heb je daar niet zoveel invloed op. Ja, je kunt gaan stemmen en dan verdiep je je daarin en dan stem je op een bepaalde partij en dan denk je : nu komt het goed, maar omdat ze altijd moeten samenwerken moeten ze allemaal water bij de wijn doen, soms zoveel dat het meer water dan wijn is. ( ik heb trouwens niet op de PVV gestemd, als jullie dat nu soms gaan denken) 

Maar ook dat volg ik dus en ben ook heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat.  

Goed, tot zover de politiek. Zo te zien geen zonnige dag vandaag, ook niet erg, ik heb nog wat planten staan die de tuin in moeten dus dat ga ik vandaag maar eens doen en de badkamer kan ook wel weer eens een lap gebruiken. Sommige mensen die alleen zijn vinden de zondag maar saai, ik ga gewoon h.h. klusjes doen. 

Allemaal een hele fijne dag 🙋

 

3 opmerkingen:

  1. Voor mij ook een badkamer schoonmaak dagje. De stortbak van de oude was kapot/versleten en water bleef zachtjes doorstromen. Nieuwe en ook meteen hoge staat nu in de kamer en gisteren zijn de voorbereidingen gedaan want oud op nieuw aansluiten vergt aanpassingen. Gelukkig kan man dat wel zelf maar kost ook denktijd, dus kwam het gisteren niet af. Als de pot weg is kan ik de tegels erachter schoonmaken, kan je nooit goed bij. Maar hopelijk wordt de hele badkamer dit jaar gerenoveerd. Maar niets is zeker, afgelopen week zijn er rontgenfoto's gemaakt bij man en zowel knie als heup zijn versleten, dat worden operaties

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons zijn de staanders van het tuinhuisje niet in metaal gestoken. En waren dus aan het rotten. Zo'n klus zou ik dus uitbesteden. Zo niet echtgenoot. Inderdaad eerst dagen lekker over denken. Dan naar Karwei. En dan dagen druk op de knieën. Zal je de werkwijze besparen. En ik denk ach, als het niet afkomt, laat ik het alsnog doen.
    Wij gaan vandaag even naar Terlet. Dat is een zweefvliegcentrum. Oudste kleinzoon is bezig met zijn vliegbrevet. Een grote passie van hem. Naast zijn waterpolo.
    Volgende week gaat schoondochter drie dagen met hem naar Lissabon. Ik hoor het allemaal aan. En hou heul verstandig mijn grote mond. Maar man, man, man, wat wordt er toch veel uitgegaan deze tijd. Wat hebben ze toch een onrustig leven.
    Aan de andere kant een huisartsenpraktijk vreet energie.
    Ik ga vanmiddag lekker met de kranten op de bank zitten. En kijken hoe de tuin weer is opgeknapt. Maar kom niet in de hoek van het tuinhuisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondertussen het ik het boek "Een goedgeleefd leven" uitgeluisterd (is dat al een woord). Het was zeker boeiend, maar ook wat belerend soms en onrealistisch en soms had ik het gevoel "The Secret" te lezen, als je het maar graag genoeg wil en wenst komt dat wel goed. Maar wel een apart en bijzonder leven heeft ze gehad. Omdat het natuurlijk wel in een boek moet passen zijn delen van haar leven onderbelicht en dat was dan wel weer jammer.
    En bij een luisterboek is het lastig de oefeningen terug te zien. Dat is wel een nadeel.

    BeantwoordenVerwijderen