vrijdag 14 juni 2024

De dag.

 Hebben jullie dat ook wel eens, dat je opstaat en dat je denkt: dat gaat hem vandaag niet worden en dat daar eigenlijk helemaal geen reden voor is? Niet beter of slechter geslapen dan anders, geen grote zorgen, gewoon een dag zoals alle andere.

Vandaag is zo'n dag, nergens zin in, moe, sacherijnig. Het weer werkt ook niet mee, niet even in de tuin rommelen, gewoon helemaal niks. 

Hoe ga ik dat doen vandaag? Van op de bank blijven hangen wordt het niet beter, dat weet ik uit ervaring. Wat dan? Gewoon maar even naar de markt gaan? maar als ik in zo'n bui ben dan vind ik ook niks leuk, als ik daar dan loop dan vind ik dat zo'n doelloze bezigheid dat ik maar weer naar huis ga. 

Daarbij moet ik wat energie overhouden voor vanavond, dan ga ik met twee kennissen eten in een buurthuis hier in de buurt. Er wordt dan door vrijwilligers gekookt en buurbewoners kunnen dan komen eten, leuk initiatief. Als ik daar nu aan denk dan denk ik : hoe kom ik die avond door maar dat gaat wel lukken want dat weet ik ook uit ervaring en wie weet knap ik er wel van op. 

Nou ja, deze dag komt ook wel weer om en dan gaan we morgen met frisse moed verder.

Groetjes en een fijne dag 🙋

3 opmerkingen:

  1. Ja herkenbaar en vandaag ben ik ook niet optimaal opgestaan. Maar weet ook de oorzaak, de afgelopen dagen teveel gedaan. Veel gestreken en reparatiewerk achter de naaimachine gedaan. Maar wel fijn gevoel dat dat allemaal klaar is. Van daag staat op programma, rustig aan maar moet ook weer soep maken. Is niet zoveel werk, potten geweckte tomaten in de pan, beetje prakken, niet vergeten bouillonblokje erbij te doen. Ik heb te weinig soepgroente voor de hele pan, dus even improviseren en deel voor vandaag maken en de rest vanmiddag na de boodschappen.
    En het laatste fruit van vorig jaar uit de vriezer gehaald, dat even koken, de staafmixer erdoor en als het koud is in een siliconen muffinvorm gieten en in de vriezer. Dat eet man elke dag door de yoghurt/vla als tussendoortje. Het is zoveel dat ik er wel 4 muffinvormen van 16 kuiltje mee kan maken
    Buiten ziet het er vreselijk uit, wordt geen fietsen want ik heb geen zin mezelf te pesten.
    Op de markt lijkt me met dit weer ook een doelloos gedoe. En zomerkleding tevoorschijn halen is ook niet leuke actie nog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig hoe langer hoe minder word ik om 4 uur wakker van een migraineaanval. Dan moet ik opstaan van mijzelf. Medicijnen nemen, en proberen thee te drinken. Eten is nutteloos. Drinken vaak ook.
    En dan maar uitzitten. In de stoel voor de schuifpui.
    In de winter is dat het ergste, dan zie ik de tuin niet. In dit jaargetijde zie ik de vogeltjes wakker worden en hippen in de tuin en het gras.
    En als echtgenoot uit de slaapkamer komt en mij ziet zitten, mag hij niets zeggen.
    Toen ik nog werkte en voor de klas stond, bracht echtgenoot mij naar school. Standaard een emmertje op schoot. Hoe ik dat toch altijd voor elkaar gekregen heb weet ik niet meer.
    En zo'n dag gaat altijd weer voorbij. Maar de uren op zich duren dan eindeloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, dat herken ik heel goed! Ik heb dan een mantra en zeg een paar '"ook aan deze dag (bijeenkomst/middag/visite/... vul in) komt een eind" en als ik dat een paar keer tegen mezelf gezegd hebt dan lukt het wel weer. En ja, ik weet dat het dan nog steeds lang kan duren zoals Francien ook zegt, maar het idee dat er weer licht aan de horizon is houdt mij op de been.

    BeantwoordenVerwijderen