woensdag 12 juni 2024

Boekrecensie.

 Boekrecensies: dus toch een goed idee, nou daar gaan we dan.

EEN DUISTER KOOR van Sohie Hannah.

Een vrouw woont met haar man in Cambridge. Hun zoontje van zeven jaar  is net aangenomen op een prestigieuze koorschool, waardoor hij alleen  in de vakanties thuis slaapt. Zo zijn de regels nou eenmaal. Zijn moeder is daar helemaal kapot van en mist haar zoontje heel erg en zou hem het liefste weer thuis halen. Maar iedereen zegt dat het jongetje veel talent heeft en dat het een hele eer is dat hij op die school is uitgenodigd en dat die kans gepakt moet worden. Tot overmaat van ramp krijgt de vrouw ook nog eens hooglopende ruzie met een buurman over geluidsoverlast.  Het echtpaar koopt een ander huis in de hoop dat de vrouw zich beter gaat voelen. Maar dat verloopt niet zoals gehoopt.

Mijn mening: in het begin vond ik het langdradig maar langzaam aan wordt het duidelijker wat er allemaal speelt en wil je toch wel weten hoe het afloopt. Het einde vond ik onbevredigend, het was min of meer een open eind en daar hou ik niet van.

★★★ (van de vijf.)  Cijfers geven vind ik lastig of hebben jullie dat liever? 

Nou, doe er mee wat je wilt. 

Ik lees het liefste echte boeken maar soms lees ik ergens iets over een boek of over een schrijver en dan wil ik meteen weten of het iets is en dan is zo'n online bieb ideaal. 

Ik heb ooit ook zo'n Kobo abonnement gehad misschien moet ik me er  weer eens in verdiepen in hoe dat ook alweer werkt.

Allemaal een fijne dag, straks ga ik lunchen met twee oud collega's dus helemaal leuk.🙋‍♀️

1 opmerking:

  1. Leuk zo'n lunch. Ik heb het ook nog lange tijd gehad, maar na verhuizing werd het rijden terug me teveel, was er vaak 2 uur mee kwijt en dat woog niet meer op tegen het wel leuke.
    Deze schrijfster staat niet in mijn luisterboek app, en het verhaal spreek te ook niet echt aan, en aan open einde zit ik ook niet te wachten.
    Ben nu een boek aan het luisteren van een arts over de gebeurtenissen op de Spoedeisende hulp, wel lekker luisteren na een zwaarder boek

    BeantwoordenVerwijderen