maandag 10 juni 2024

Het world wide web.

 He, he, m'n strijd met het world wide web heb ik ook weer achter de rug.

Zoals jullie weten lees ik vaak via de online bibliotheek. Deze organisatie had bedacht dat er een nieuwe inlog methode gebruikt moest gaan worden, niets aan de hand, heel simpel gewoon even opnieuw inloggen. Ja hoor, helemaal niet simpel, hoe ik ook inlogde welke codes en wachtwoorden ik ook intypte steeds kreeg ik de melding: verkeerde inlog. 


Twee keer een nieuw wachtwoord aangevraagd, géén antwoord, de gebruikersnaam opgevraagd, ja, wél meteen antwoord, dus ze hebben m'n emailadres, nog een keer een nieuw wachtwoord aangevraagd weer geen antwoord. Toen heb ik het opgegeven, dan moet ik er maar een keer naar toe. Maar het zat me helemaal niet lekker, ik wil gewoon lezen wanneer ik dat wil.

Gisteren ( inmiddels een week later) dacht ik: ik ga het nog één keer proberen en als het weer niet lukt dan ga ik er morgen naar toe, weer een nieuw wachtwoord aangevraagd en nu wél meteen antwoord, nieuw wachtwoord bedacht, meteen geprobeerd om in te loggen en yes het lukte. 😃

Nu ben ik een boek aan het lezen van de schrijfster: NICOLIEN MIZEE, nooit van gehoord maar ze kreeg in een of ander blad goede recensies en zo te zien kon het wel eens een aardig boek worden.

Wat dat gedoe met dat inloggen nou geweest is, ik weet het niet maar ik ben heel blij dat het gelukt is. 


Het ziet er naar uit dat het een regenachtige dag gaat worden, de tuin is er wel blij mee en de hortensia's helemaal, die groeien me nu letterlijk boven het hoofd, ik kan bijna de voordeur niet meer in, (lichtelijk overdreven😀) maar ik vind ze heel mooi dus snoeien vind ik zonde. 


Allemaal een hele fijne dag. 🙋

5 opmerkingen:

  1. Ga er dan maar vanuit dat het inlogprobleem bij hun systeem lag dat nog niet optimaal functioneerde, en niet aan jouw kant.
    De schrijfster heb ik in de luisterboeken app opgezocht en een een hartje gegeven, Zo komt die wel eens aan de beurt en als ze bevalt ga ik er meer van lezen. Mijn boekenlijst bevat al heel veel boeken, en is ook leuk om in te bladeren als ik iets nieuws zoek.
    Na 2 boeken van Willem Elsschot heb ik nu een gezellige roman aanstaan. Zo wissel ik graag af

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het wordt vandaag een binnen dag. De tuin is één explosie van groen. Verleden week een stukje van nieuwe planten voorzien. Dat gaat bij mij zo de klei in, (rivierklei). Het eerste jaar is het dan overleven. Maar meestal slaat het tweede jaar alles goed aan.
    En in het weiland staan de rollen van gemaaid gras alweer klaar. Dat groeit tegen de klippen op.
    En er zit een Vlaamse gaai in de tuin. Wat is het toch een mooi beest. Maar zit me toch te hakken tegen de stammen.
    Lezen doe ik alleen in boeken. Moet terug kunnen bladeren. Haal veel uit de bieb. Maar sta ook vaak even te kijken in de boekhandel in het dorp. Ook voor de kleinzoon van 10.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Ella, ik dacht dat het aan mij lag, ben ook dagen aan het klooien geweest met opnieuw inloggen!! Ik ga het dit weekend nog een laatste keer proberen, als het dan weer niet lukt ga ik naar de bieb en mogen ze me daar helpen. Maar door jouw blog heb ik weer een beetje hoop dat ik het nu ook kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, het ligt niet aan jou. Ik heb ook al zeker een week problemen met de
    gewone bibliotheek app. Volgens de medewerkster, die ik er naar vroeg weten ze ervan en is het wachten op een update. Ik gebruik de app voor reserveringen en opzoeken, dus ik kan me best redden via hun site, maar dan moet je steeds inloggen - een beetje meer werk, dus ik wacht maar af...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe het nu ook via de site Irene, beetje meer gedoe maar dat werkt gelukkig wel. Gebruik de app net als jij wanneer ie het doet.

      Verwijderen