dinsdag 11 juni 2024

Vroeger.

 In het weekend was, wat ik dan altijd noem, het familiefeest, drie verjaardagen tegelijk vieren. deze keer was het bij jongste dochter thuis omdat haar man 60 werd en we gingen gezellig barbecueën. Helaas werkte het weer niet mee want het was te koud om buiten te zitten en dus moest schoonzoon steeds heen en weer lopen. Dat is toch minder gezellig. Ze hebben in de tuin een overkapping waar de barbecue onder staat. 

Eigenlijk ben ik niet zo van het barbecueën want dat is meestal vooral veel vlees maar ze waren nu op de gezonde toer gegaan met vooral veel groente en dat was heerlijk, het is sowieso heerlijk om eens een vol bordje voor je neus gezet te krijgen. 



De kleinkinderen waren er ook bij en die zijn dus al groot ( 20 en 22 jaar). Ik vind het leuk om te zien hoe zich dat ontwikkeld, je krijgt dan ook hele andere gesprekken, de een is heel open en praat ook echt mee, de ander is heel gesloten en schrikt min of meer als je iets aan haar vraagt, moeilijk om contact mee te krijgen, ik maak me wel eens zorgen over haar. Als je zo introvert bent dan is het dagelijkse leven vaak een beetje moeilijker en ik spreek uit ervaring want vroeger was ik ook introvert alleen werd het toen verlegen genoemd. Gelukkig hoor ik dat ze wel vriendinnen heeft waar ze dingen mee onderneemt en ik heb die verlegenheid ook af geleerd dus met haar zal het ook wel goed komen. Hoop ik dan maar.  Maar toch, extraversie kan het leven makkelijker maken.

 De  "open" kleindochter ( 22 ) liet me haar  haar bullet journal zien. Wel eens van gehoord? Vroeger noemden we dat gewoon een dagboek. 

Dat dagboek was helemaal versierd, in haar geval met tekeningetjes, ze kan heel goed tekenen,  en mooie letters enz. Zij houdt daarin o.a. haar challenges  bij, vroeger noemden we dat gewoon doelen. 


B.v. zoveel keer per week  naar de sportschool, vaker naar buiten maar ook de boeken die ze gelezen heeft, ze houdt net zoals haar Oma heel erg van lezen,  en die boeken geeft ze dan ook een cijfer en zo kon ze mij wat titels geven. Omdat de dochters ook allebei van lezen houden heb ik ze ieder een van deze beeldjes gegeven, grappig toch? 

Die boek beoordeling ga ik ook maar eens doen dacht ik maar dan niet in een schrift maar hier, goed idee? Maar ja, bedenk ik nu meteen, iedereen heeft een andere smaak, dus leuk bedacht maar niet echt bruikbaar, ach ja, het was maar een idee. Als je niet naar buiten kan vanwege het slechte weer dan gaat je hoofd overuren maken. Mijn hoofd in ieder geval wel.

Laten we hopen dat het weer wat beter wordt en ik even naar buiten kan, dat is beter voor m'n hoofd.😀 Allemaal een hele fijne dag.🙋


6 opmerkingen:

  1. Ik vind het juist leuk om iets over een boek te lezen. Als een blogger enthousiast is probeer ik vaak dat boek. Je hoeft het niet te kopen hè. Ik reserveer vaak via de bieb. Of ik doe een stukje als luisterboek om te horen of het bevalt. Eigenlijk krijg ik tegenwoordig de meeste boekentips uit blogland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees ook graag boek beoordelingen. Dat zie ik als een tip. Ik lees boeken via een kobo abonnement. Vind ik het boek bij nader inzien toch niet mijn smaak dan wis ik het weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk juist, als je je gelezen boeken bespreekt. Iedereen heeft een andere smaak en zo lezen we misschien ook weer een heel ander soort boeken dan gewoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk boek recensies. Mag ook van schrijvers van vroeger zijn. Paar jaar geleden heb ik me door "Van oude mensen en dingen die voorbij gaan" geworsteld, van Couperus. Buiten het overdreven taalgebruik en wel wat langdradig was het verhaal wel verrassend. En als luisterboek heb ik net Lijmen/Het Been voorgelezen door Job Cohen uit. Vond het eigenlijk heel leuk. Ga nu afwisselen met oud en moderner. Ben nu collums van Silvia Witteman aan het luisteren en een roman want alleen collums vind ik dan weer niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ik vergat nog te schrijven dat het hele leuke beeldjes zijn. Ik en ook mijn vader houden van beeldjes en onduidelijke objecten dan schilderijen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kom maar door met die boekrecensies Ella! Ik lees graag en misschien heb ik een andere smaak, maar dan kan ik besluiten om het niet te lenen en te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen