vrijdag 28 juni 2024

Foto's.

 Zoals bekend maak ik vele wandelingetjes. En ook al is dat steeds in dezelfde omgeving, ik kan dan toch nog met verbazing om me heen kijken want neem nou deze berm, dat is toch een pracht. ik kon het niet laten om wat foto's te nemen. 

Deze gele schijnt bijzonder te zijn zei een man die er ook een foto van nam, deze plant schijnt uit Duitsland overgewaaid te zijn. Ik weet het niet want ik heb er geen verstand van.

En gewoon in een berm hier om de hoek.
Voordat jullie nou gaan denken dat het hier een grote bloemenzee is, deze bermen zijn hier ook.

 En dan nog een tip voor mensen die net zoals ik niet tegen de warmte kunnen en die een goeie ventilator zoeken: de Duux.


Twee jaar geleden heb ik er een gekocht en die beviel zo prima dat ik er ook nog eentje voor in de slaapkamer heb gekocht. Want elke keer dat ding de trap op en af sjouwen werd ik beu. Het grootste voordeel van dit merk is dat hij zo geruisloos is. Er zitten wel 26 standen op maar stand drie is vaak al genoeg en dan hoor je hem niet. Op stand 26 wapperen de haren zowat van je hoofd. Ze zijn er ook in tafelmodel. Ze zijn niet goedkoop maar dan heb je wel wat.

Even voor alle duidelijkheid; ik heb geen aandelen in dit bedrijf.😂

Afijn,  dat was het weer voor vandaag.
Allemaal een hele fijne dag.🙋

4 opmerkingen:

  1. Tijdens mijn hardlooprondjes sta ik ook vaak te kijken van hoe schitterend mooi bermen kunnen bloeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De derde foto is de Teunisbloem, de tweede is heel grappig met zijn pluimpje bovenop, maar als ik er een foto maak en in Plantnet laat determineren zegt die geen plant.
    Gisteren zijn mijn stokrozen open gegaan en tot mijn verrassing helemaal geel.
    Ik had paar jaar geleden geel gezaaid en die ook 3 jaar gehad maar de afgelopen twee jaar had ik roze/gele door kruisbestuiving van de donkerrode die er vlakbij stond.
    Bij de buren staat ook een afstammeling van mijn plant maar de is nog niet open, verwacht dat wel vandaag of morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij was deze ventilator als best getest bij de Consumentenbond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De gele plant is een teunisbloem en nachtvlinders worden door de heerlijke geur aangetrokken.
    Ruik er maar eens aan,ik vind het heerlijk.
    En het bruine,,staafje is de bloem van de Weegbree.Wat een weelde ,gewoon langs de weg.

    BeantwoordenVerwijderen