dinsdag 18 juni 2024

Boek.


 Het volgende boek wat ik gelezen heb is: Het goedgeleefde leven door Gladys Mcgarey.

Zij is een 103 jarige arts in Amerika en is een pionier op het gebied van holistische geneeskunde. In dit boek deelt ze haar zes geheimen voor een lang, vol en gezond leven. Ze verteld ook over haar duizenden patiënten, haar ervaringen als moeder van zes kinderen en leert ze ons hoe we op elke leeftijd geluk en levenskracht kunnen vinden. Er staan ook allemaal oefeningen in om dat doel te bereiken.

Holistische geneeskunde gaat uit van een onlosmakelijke relatie tussen lichaam en geest en de balans daartussen. Een gezonde geest zorgt ervoor dat je de juiste keuzes maakt voor het onderhouden van de gezondheid van lichaam, geest en ziel.

Heel erg interessant allemaal. Toen ik dit boek kocht,  dacht ik echt dat ik er nog iets van kon leren maar het bleek vooral

herkenning te zijn. Ze heeft het b.v. over dat er juice in je leven moet zijn, dus dat je levenslust moet hebben en waar je die uit kunt halen, de rol van dromen en dat er soms blokkades zijn waardoor je denk dat je ziek bent maar dan zitten die blokkades in de weg..

 Ik begon dus met frisse moed maar kwam er niet door heen,  sommige stukken waren leuk om te lezen  vooral wanneer ze vertelt over hoe zij haar patiënten behandelde. Je zou iedereen zo'n dokter wensen.

Toen ik later  met iemand  sprak die het boek ook gelezen had  zei ze dat ze het helemaal geweldig vond en het achter elkaar uitgelezen had. Ik ben toen nog een keer opnieuw begonnen omdat ik dacht dat het aan mij lag maar ik ben weer halverwege gestopt en heb het dan ook niet uitgelezen. Zo zie je hoe smaken kunnen verschillen.

Het krijgt van mij 1 ster  maar die kennis zou zeker 5 sterren geven.

Lot en Francien; nog even over het zelfstandig zijn en met de tijd meegaan, laatst moest ik geld overmaken naar m'n kleindochter, ik zei heel stoer: 'stuur me maar een tikkie' Ik dacht als ik het niet snap kan ik altijd even bellen maar het bleek heel simpel te zijn, weer wat geleerd.😀

Allemaal een hele fijne dag 🙋

3 opmerkingen:

  1. Als je de basisprincipes van computeren kent kom je met veel nieuwe dingen al een heel eind, en beetje logisch nadenken en niet te snel OK geven maar even checken wat je doet.
    Het boek klinkt inderdaad interessant en het staat in mijn luisterboekenapp en heb hem op de leeslijst gezet.
    Mensen die zich minder gelukkig voelen blijven zo vaak hangen in spijt en had ik toen maar. Daar heb je zo weinig aan, het is gebeurt en een verkeerde keuze maken we allemaal wel eens maar dat ligt dan achter je en weer wat geleerd ook.
    Vandaag nog een natte dag en rond mijn fietstijd na de lunch gaat het regenen, fiets maar weer ingepakt. Morgen beter en binnen heb ik ook nog genoeg leuke maar ook saaie dingen te doen, zeg ik gematigd positief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek dat ik aan het luisteren was vond ik niet zo leuk, dus ben meteen met deze begonnen. Uurtje gehoord en is wel een bijzonder leven dat ze had maar de juice had ik vandaag niet zo. De kou en regen zo zat maar daar ben ik niet de enige in

      Verwijderen
  2. Je beschrijving van haar ideeën klinkt heel aansprekend, en het lijkt mij een hele goede manier om naar mensen te kijken. Balen dat het boek alsnog niet om door te komen was zeg.

    BeantwoordenVerwijderen