woensdag 5 juni 2024

Smyrna.

 Om even af te kicken van het laatste borduurwerk ben ik tijdelijk wat anders gaan doen. Ik ben een Smyrna kussen aan het maken.

Smyrna, hartstikke ouderwets natuurlijk, wie kent het nog? maar ik dacht als ik nou eens een modern patroontje neem dan kon het toch wel eens leuk worden.


Ik wist niet meer precies hoe het moest maar lang leven YouTube, daar is over van alles en nog wat wel een filmpje te vinden dus ook over hoe maak ik een Smyrna steek. En pen had ik gelukkig nog, uit een heel grijs verleden, want de pen die bij het pakket zat is heel scherp waardoor je steeds dóór de wol prikte. 


Het is leuk om te doen maar het valt me toch een beetje tegen, het gaat langzamer dan verwacht maar dat geeft niet, het is echt een winterkussen vind ik dus dat komt wel goed. Niet dat ik speciale winter- en zomerkussens op de bank heb liggen hoor. 😃
Allemaal een hele fijne dag.🙋

3 opmerkingen:

  1. Leuk patroon. In een grijs verleden zal ik dat ook wel eens hebben gedaan, vaag staat een tafelloper me voor de geest voor mijn oma. Maar zeker weet ik het niet. Kwam laatst in de kringloopwinkel een hele bak met in wikkels gepakte kleurtjes tegen, dochter wist niet wat het was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de jaren zeventig heeft mijn moeder nog een vloerkleedje gemaakt met deze techniek.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, ik weet nog dat mijn opa dit deed.

    BeantwoordenVerwijderen