dinsdag 4 juni 2024

Maaien.

 Ik vind het zelf een beetje een lastige eigenschap, ik ben n.l. nogal precies aangelegd om niet te zeggen. perfectionistisch. Dat had ik vroeger al als ik kleding voor mensen naaide, ze konden me geen groter compliment geven als ze zeiden:' het is net alsof het zo uit de winkel komt'. Leuk om te horen want dat was mijn streven ook altijd.

Ik heb het niet alleen met naaiwerk maar met meer dingen, gisteren b.v. heb ik de hulstboom gesnoeid en ik heb zeker wel vijf keer gedacht: zo is het goed, zo is het klaar en begon ik de boel op te ruimen maar  dan zag ik toch weer een takje wat uitstak of de ene kant was net iets boller dan de andere kant en dan moet dat er toch nog even af, dat kan ik dan niet laten zitten.

Ach ja, er zijn ergere dingen in de wereld maar ik kan me er soms wel over verbazen dat andere mensen daar helemaal geen last van hebben.

Gisteravond tijdens m'n avondwandelingetje had ik weer zo'n moment van verbazing, ik liep door m'n geliefde polder en zag dit 


waarom dat randje links van het paadje niet even meegenomen? waarom liep er niet even een mannetje of vrouwtje ( wel even  politiek correct blijven natuurlijk 😀) met een handmaaiertje mee? Ik vraag me dan altijd af zijn die mensen wel geïnteresseerd in wat ze doen, of liep er wel een handmaaier mee? De andere kant van de weg hadden ze zo kort gemaaid dat er geen sprietje meer over was maar wel alle randjes, dat dan weer wel.


Waarom die weg nou ineens paars is weet ik niet, hij is gewoon grijs. Afijn, ik kwam ook nog dit gezelligs tegen, leuk dat mensen dat nog in ere houden.



Sommige weilanden worden niet gemaaid om de broedvogels te beschermen en dan krijg je deze mooie wallekanten, is toch om blij van te worden?






Zien jullie die holte in die boom, een tijdje terug heb ik eens stenen beschilderd, de zogenaamde Happy Stones en toen heb ik zo'n steen in die holte gedaan. De volgende dag ben ik gaan kijken of ie weg was en ja hoor hij was er niet meer, ik de dag daarna en de dagen daarna weer er naar toe gegaan, misschien had iemand  er een andere steen in gedaan, maar mooi niet, nooit meer een steen gezien. 

Hier zie je ook de slordigheid heel goed.

Dat was het weer voor vandaag, allemaal een hele fijne dag.🙋

Marja, een tijdje terug heb ik een blogje geschreven over de autowasstraat, in dat blogje heb ik het de hel genoemd dus je bent niet de enige die iets tegen wasstraten heeft.😃


3 opmerkingen:

  1. Dat zou me niet opgevallen zijn dat er nog een randje stond, behalve als het nat was en broek niet droog zou blijven bij langslopen.
    Ik vind die weg ook een rare kleur hebben, bij elk soort weer is het anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben absoluut niet perfectionistisch, nooit geweest ook. Als je voor de eerste keer bij mij binnen zou stappen zou je vast schrikken. Nee, niet zo erg als de hoarders van de TLC-serie, je kunt normaal lopen, maar er staat veel beneden en in de keuken en de gang. Aangepast aan wat ik wel en niet (meer) kan.
    Heel lang geleden, toen ik nog een auto had, vond ik het spannend om in de auto te blijven zitten en door de wasstraat te gaan. Net of het regende en je in je warme bed lag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laatste zin over de autowasstraat is ook heel leuk. Ik vind het vooral fijn dat er voor me gewerkt wordt.

      Verwijderen