Zo, moederdag is ook weer voorbij. Dit jaar had ik er niet zoveel zin in. Ik ben nog steeds vaak heel moe. Daarom had ik ook helemaal geen fut om iets te eten in elkaar te flansen. Maar niet vieren is geen optie, niet voor de kinderen en ook niet voor mij want zo vaak komt het niet voor dat we allemaal tegelijk bij elkaar zijn.
Het is zo langzamerhand traditie geworden dat ze dan op de koffie komen en daarna blijven lunchen. Maar ja geen fut en geen zin in de traditionele soep met een lekker broodje.
Dus heb ik bij de viswinkel en bij de sushibar allemaal lekkere hapjes gekocht, een rib uit m'n lijf maar het is even niet anders, die heb ik op een mooie schaal geschikt wat er heel leuk uit zag en het viel heel erg in de smaak, het was bijna helemaal op.
Dochter en ik kwamen op het idee dat ik misschien wel bloedarmoede heb omdat ik maar moe blijf en dat m'n nagels ook steeds afbreken terwijl ik altijd hele mooie nagels had.
Nou twijfel ik of ik dat ga laten onderzoeken, misschien wat vaker een biefstukje en spinazie eten? Dingen die ik nooit eet.
Nou ja, maar even aankijken.
Allemaal een hele goede dag. 🙋♀️
Nee Ella niet nog even aankijken, meteen actie ondernemen en bloed laten onderzoeken. Als je serieus ijzertekort hebt red je het niet met een biefstukje en extra spinazie. Dan zijn pillen of een injectie echt nodig en je wil toch nog een lange tijd verder bloggen en moederdagen vieren?
BeantwoordenVerwijderenIk had een kaliumtekort en ook een tijdje met voeding geprobeerd op te krikken maar half puntje erbij is niet voldoende. Twee weken pillen en nu is het weer op goede hoogte en hoop ik het met voeding wel op hoogte te kunnen houden.
Doen!!! Morgen de dokter bellen en een afspraak maken voor bloed prikken en onderzoeken. Nu is het waarschijnlijk nog in het beginstadium en kan het snel verholpen worden, te lang wachten maakt alles misschien ingrijpender.
BeantwoordenVerwijderenIk heb ook zo’n periode gehad van moe zijn en moe blijven! Ik had een zware bloedarmoede, daarom moest ik een darmonderzoek ondergaan (standaard bij ouderen met ernstige bloedarmoede) en er werd een vuistgrote, kwaadaardige tumor in mijn dikke darm ontdekt. Mijn geluk was dat de tumor ingekapseld was, kon in het geheel verwijderd worden en verder geen uitzaaiingen.
BeantwoordenVerwijderenIk raad nu iedereen aan bloed te laten onderzoeken bij ernstige (of blijvende) vermoeidheid.
Gewoon gaan,
Janne
Bloedarmoede of iets anders... als je het laat onderzoeken weet je in elk geval wat er aan de hand kan zijn. Ik moet altijd jaarlijks mijn bloed laten onderzoeken en ik vind dat fijn. Zo kunnen bepaalde dingen toch op tijd gezien worden.
BeantwoordenVerwijderenAllereerst zou ik adviseren om het na te laten kijken en wat mij al jaren heeft geholpen zijn zure abrikozen.
BeantwoordenVerwijderenIedere dag 2 in het water zetten ,opeten en het water opdrinken.
Ik heb tot mijn vijfde zwangerschap altijd een laag hb gehad en in de vijfde zwangerschap boven de 7 .
Nooit heb ik me zo goed gevoeld als toen.
Ze zijn wel erg duur maar beter dan pillen.
Hoewel als je nu pillen nodig hebt moet je die wel innemen.
Her is niet mijn bedoeling je bij de arts vandaan te houden.
Hartelijke groeten van Lianne O.
Niks even aankijken, ben je nu gek. Gewoon laten controleren, zo'n halszaak is dat niet.
BeantwoordenVerwijderenEn @Lianne: wat in vredesnaam zijn zure abrikozen?? Ik ken wel gedroogde abrikozen, maar die zijn zoet. Toch?
Klopt de zoete zijn het m verwoest.
BeantwoordenVerwijderenLianneeest bekend.
Je moet ernaar vragen bij een Notenkraam op de markt.
Liefst nog de Australische die zijn het lekkerst maar daar was door branden en overstroming een groot gedeelte
Sorry zet mijn naam op de verkeerde plek
BeantwoordenVerwijderenMijn telefoon heeft kuren .
BeantwoordenVerwijderenHet moet zijn ....de zoete zijn het meest bekend
Eens met iedereen hier in de reacties, niet aankijken, in actie komen. Ik had een ernstig vitamine D tekort begin dit jaar, was ook ontzettend moe, al bij het opstaan! Meten is weten!
BeantwoordenVerwijderen