dinsdag 12 mei 2026

Twijfels, twijfels, twijfels.

 Ik weet niet of het jullie is opgevallen maar het wordt deze zomer de zomer van de super wijde broeken. 

Ik wilde er wel een paar dunne lange broeken bij hebben en dus ging ik hier en daar eens een beetje rond kijken. Je werd bijna letterlijk dood gegooid met wijde broeken, de een nog wijder dan de ander.

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan strakke  kleren dus kom maar op met je wijde broeken, maar zó wijd??? Ik weet wel dat dat heel lekker draagt, lekker luchtig en het knelt nergens want elastiek in de taille. 

Ik heb er drie gekocht met het idee ze kunnen altijd weer terug,  maar ja ze zijn wel érg wijd. Ga ik me daarin op m'n gemak voelen? 


Deze heb ik inmiddels op maat gemaakt dus die kan niet meer terug. Alles bij elkaar vind ik dit een leuk setje, maar ook voor iemand die volgend jaar 80 wordt??? Ga ik me op m'n gemak voelen als ik dat aan heb? Ik heb ook nog een heel leuk bruin vestje wat ik nog nooit gedragen heb. 

M'n hoofd zegt: schijt aan dronken naatje, gewoon doen maar m'n gevoel zegt doe effe normaal joh en denk niet dat je nog 18 bent.

Twijfels, twijfels, twijfels. Zouden jullie zulke dingen nog dragen? 

Allemaal een hele goede dag 🙋‍♀️

18 opmerkingen:

  1. Volg je hoofd en vooral draag gevoel maar, als het comfortabel zit en je er prettig in voelt dan kan het, en volgend jaar ook want dan kan je je leeftijd omdraaien en ben je weer 18.
    Ik vind het een hele leuke broek en patroon. Zelf heb ik nog niet naar zomerkleding gekeken en de wijde mode gezien. Maar over paar weken met dochter naar Goes en daar zullen wel winkels zitten waar ze die verkopen en misschien koop ik er dan ook wel een.
    Van vorig jaar heb ik nog een dergelijke in licht groen en die zit ook zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ella, ik vind het heel leuk staan.
    Het is een broek maar het lijkt zo ook wel wat op een rok. Heerlijk luchtig in de zomer.
    Ik ben blij met de wijdere mode. Die strakke broeken vond ik niets nu ik ouder en wat gevulder wordt.
    Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Anders zelf iets minder wijde naaien?
    Gr Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een mooi setje. Ook voor iemand van bijna 80

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik draag alleen maar wijde broeken (en truien, alles eigenlijk). Vanwege de artrose wil en kan ik geen strakkere kleding aan. En wat een ander ervan denkt? Zal me echt worst zijn. Ik koop en draag wat ik leuk vind.
    Koken doe ik zelden, maar ik koop nog steeds kookboeken, heerlijk om te lezen, foto's te kijken. Heerlijk toch dat je 80 gaat worden volgend jaar, ik word dan "al" 82, op naar de 116!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die broeken zijn erg leuk maar ik kan er niet mee fietsen, tenzij ik een elastiek om de pijp doe. En dat vind ik helemaal niks

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke leuk! Schijt aan dronken naatje inderdaad en hip en knelvrij op naar de 80 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat je erg goed, dus inderdaad Schijt aan dronken naatje. Leuke uitdrukking trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zit het lekker, dan zeg ik : doen! Op de foto staat het ook leuk dus volgens mij heb je een goede keuze gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een heel leuk setje zo. Ik houd van die wijde broeken en heb er ook net twee gekocht. Vind het juist elegant staan voor elke leeftijd.
    Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Deze broek heeft een mooi dezzin. Gewoon doen. Ik heb nu 3 wijde broeken en vind ze heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind dit een leuk setje! Let wel op dat je de broeken niet te kort maakt want dat staat dan weer zo “armoedig”.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk en zit heerlijk.
    Maar het is al gezegd hierboven, kijk uit met fietsen. Levensgevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik ben al rollatorgebonden,zou ik dan geen wijde broek aan kunnen?Ik kan niet meer naar de fysieke winkels maar ik heb een zweedse webshop gevonden waarin alles fladdert en....vind ik ook heel belangrijk dat alles van wol,katoen of linnen is.Vaak ook nog gerecycled.En als ik nog zou fietsen is een wasknijper een prima hulpmiddel.Nou,vier het leven.......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joh, juist als je 80 wordt.. waarom niet? Staat onwijs goed! Of is er een kledingcode voor als je een bepaalde leeftijd bereikt hebt? Geen spijkerstof meer na je 60e, geen gymschoenen na je 70e?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het een fijne dracht voor in de zomer. Sim

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik ne er lekker in voel draag ik alles en ik wordt dit jaar 82. Ik vind het een prachtige broek. Ik zou hem zeker dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. maak er een broekrok van,en pas op met trap lopen,je blijf gauw haken

    BeantwoordenVerwijderen