vrijdag 20 september 2024

Wat als....

 Wat als...........

Ik denk daar wel eens over na, wat als: ik toen niet die of die afslag in m'n leven had genomen of van twee keuzes die andere keuze had gemaakt. Je weet niet hoe het leven dan verlopen zou zijn en zoals Anoniem  in een reactie ook al zei: het voegt niet zoveel toe om daar over na te denken want je kunt het toch niet meer veranderen en veel dingen overkomen je zonder dat je daar zelf iets aan kunt doen. 

Natuurlijk denk ik nu dat ik sommige dingen beter niet had kunnen doen of in ieder geval anders maar dat betekent niet dat ik spijt heb van de dingen die ik gedaan heb. Ik heb eerder spijt van dingen die ik níét gedaan heb maar spijt is sowieso een zinloze emotie want je kunt het niet meer terug draaien, maar je kunt er wel van leren.

Het leven is niet zoals het zou moeten zijn,

Het leven is zoals het is .

Wat het verschil maakt ,

is hoe jij ermee omgaat.

Virginia Satir.

Even op die bovenste zin terug komen, Ik ben het daar niet helemaal mee eens, er zijn soms momenten in het leven dat het leven wél is zoals het zou moeten zijn. Zoals wanneer je met je dochter door een prachtig natuurgebied loopt met een hond die er maar niet genoeg van kan krijgen om een balletje uit het water halen en er tijd is om weer  even helemaal bij te praten.


En even de laatste zin van bovenstaand gezegde: dat is een waarheid als een koe, want wat er ook gebeurd, het gaat erom hoe jij er op reageert.

Nou, dat zijn wel weer genoeg stichtelijke woorden voor vandaag.

Allemaal een hele goede dag. 🙋

Ps. vraagje: zouden de mensen die als Anoniem reageren een naam willen gebruiken, al is het maar een Nick name, dat maakt het wat persoonlijker, je zou mij er blij mee maken, groetjes.

2 opmerkingen:

  1. Dank u voor de stichtelijke woorden en de mooie tekst.
    We zijn nu 2x naar hondenspeelplaats geweest en je begrijpt niet wat eraan is om constant achter elkaar aan te rennen, omdraaien en weer terug of verder in andere volgorde. Maar ja wij zijn geen hond, blij worden ze er wel van en moe want bij thuiskomst heb je er geen hond meer aan, uitgeteld is ze

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ja het is leuker om met een naam af te sluiten dan alleen helemaal anoniem. Ik heet ook geen Lot

      Verwijderen