donderdag 17 oktober 2024

Voldoening.

 M'n verkoudheid is nog niet helemaal weg maar ik ben niet echt ziek. Ik heb gisteren zelfs nog een struik gesnoeid en andere dikke takken, die op een plaats groeiden waar ik ze niet wil hebben, weg geknipt. Ik kan wel aan m'n schoonzoon vragen of hij het komt doen maar zolang ik het nog zelf kan doe ik dat nog maar en ik zit nu met voldoening naar buiten te kijken. Het vervelende is wel dat ik met dat afval door het huis moet, geen uitgang via de tuin, en al doe je nog zo voorzichtig er valt altijd wel iets naast de bak. Nou ja, was ook  weer snel opgeruimd. Daarna heb ik wel gewoon 2 uur op de bank liggen slapen, ik zal het wel nodig gehad hebben. 

Broer en schoonzus had ik dus afgebeld maar vandaag ga ik wel gewoon naar de HOVO. Ik hou wel een beetje afstand. 

Lot, hopelijk gaat alles goed met je man na z'n heupoperatie en gaat het ophalen allemaal voorspoedig. Wat mag ie al weer snel naar huis. Allemaal een hele goede dag 🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. 2 of 3x per jaar komt hier de tuinman om alles kort te wieken. Volgend jaar is mn vijg weer aan de beurt, heerlijk tegen inkijk, nor heerlijker voor alle vogeltjes maar hij wordt nu echt te hoog en breed.
    En.... gisteren een elektrische rolstoel gekocht. Dinsdag wordt hij afgeleverd, er moet nog iets bijgesteld worden. Hij zit prima en het rijden viel me reuze mee (voor een eerste keer). Inderdaad rekening houden met de wieltjes en alles langzaam doen, ik zie het helemaal
    zitten.
    Griep heb ik denk ik het laatste gehad toen ik 10 was of zo. Ooit was er ergens in de jaren 50 een griepgolf, hele MMS was ziek, behalve ik...en de directrice. Ik mocht ook naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met man gaat het goed, heeft met looprekje wat gelopen, hij ligt in een eenpersoonskamer omdat hij een blaasontsteking heeft die niet vaak voorkomt en ze vonden het beter dat hij "in quarantaine" lag. Vind hij prima want met z'n vieren en gemengd leek hem niks.
    Vanmiddag ga ik zijn krukken ook brengen en fruit want dat schijnt in een ziekenhuis niet thuis te horen, veel te gezond, was ook mijn eigen ervaring na knieoperaties.
    Net Sienna uitgelaten die het allemaal vrij normaal vindt dat ik nu alles doe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raar dat je fruit moet brengen. Ik kreeg bij mijn recente ziekenhuisopname gewoon fruit aangeboden. Wel een beperktere keuze als in de winkel maar toch genoeg keuze en je kon rustig om 2 stuks vragen.

      Verwijderen
    2. Ik vond de hele maaltijdvoorziening erg minimaal en naar mijn smaak niet lekker. Ik had van tevoren gebeld dat ik graag koolhydraatarm wilde eten en ja hoor dat kon allemaal geregeld worden. Helaas hadden degenen die de maaltijden brachten geen enkele interesse in voeding. De eerste dag kreeg ik nasi met hele vieze saté. Volgende dag een omelette in de vorm van een leren lapje en spinazie die zo van het bord glibberde, brrr. Gelukkig had ik weinig trek en man nam wat lekkere koude kippenpootjes voor me mee. Maar ben er niet gezonder uitgekomen denk ik.

      Verwijderen