zondag 16 juni 2024

Gezond.

 Het nare weer van gisteren , wat uiteindelijk wel mee viel, heb ik gebruikt om maar weer eens een pan eten van allemaal gezonde ingrediënten te maken, broccoli, drie kleuren paprika's, lekkere  gemarineerde kip,( er zijn natuurlijk mensen die zeggen : je moet geen kip eten maar ik koop dan wel bio kip)  sojasaus enz. stokbroodje erbij, helemaal lekker en daar kan ik dan drie keer van eten, mooi. 


 Van de week kreeg ik van iemand een bak aardbeien, superlief bedoeld, helaas ben ik geen fruit eter maar ik vond het te onaardig om te weigeren en dus heb ik ze maar aangepakt. Ik vind ze gauw  te zuur maar weggooien is ook zonde en als je er suiker over doet dan haal je het gezonde effect weg bovendien is er nu allemaal van dat verse zomerfruit en dat is toch wel heel goed  voor een mens, dus tja......

Toen ik gisteren bij a.h. was zag ik van die bakjes fruit, drie voor vijf euro of zoiets die nog eens extra waren afgeprijsd, toen schoot me de reactie van Lot op een vorig blog te binnen en heb ik een paar van die bakjes gekocht en ook nog frambozen die in de aanbieding waren, eenmaal thuis gekomen de staafmixer er door gehaald, en zo kwamen de aardbeien toch nog van pas, wat water er bij gedaan en nu heb ik een super lekker gezond vruchtendrankje. 



Ik heb hier nog meer van, maar hoelang kun je dat bewaren? want mijn streven is nu om elke dag zo'n drankje te drinken. 

O.o,o, wat zijn we weer gezond bezig. 🙈

Voor vandaag heb ik nog geen plannen, ik denk veel lezen want gisteren zag ik een artikel over de schrijver Michael Cunningham, nog nooit eerder van gehoord maar dat klonk heel interessant, straks even kijken of ze bij de online bieb boeken van hem hebben. Heel fijn dat ik daar weer gewoon kan inloggen en het was grappig om te lezen dat meer mensen daar last mee hebben gehad, je denkt toch altijd dat jij stom bezig bent.

Allemaal een hele fijne dag.🙋








3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je door mijn acties zelf goede actie hebt ondernomen. Ik denk dat je vruchtendrankje in de koelkast wel dag of 3 kan, wel goed doorroeren want het vruchtvlees zakt altijd. En je zou een deel kunnen invriezen en later als ijsje eten of ontdooit door vla roeren.
    Gisteren heb ik al veel frambozen kunnen plukken, we hebben een veld van 3x3 meter aan struikjes staan dat gaat heel veel opleveren dit jaar. Wel met jas aan want wat was het koud. Eind vd dag en vanmorgen even de kachel aangedaan, al was het 19.5 gr in de kamer het voelde zo onaangenaam.
    Vandaag eten we deel vd frambozen bij een plak cake en dan slagroom uit bus erbij. Ik heb er nu al zin in maar het is nu nog geen 10 uur.
    Ik hou erg van fruit, begin de dag ook ermee, de nectarines zijn er weer en wilde perzikken, mijn favorieten. Anders eten we mandarijn en sinaasappel elke dag en soms druiven. En we hebben een kersenboer vlakbij die aan kraampje verkoopt, heerlijk groot zijn die altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of de duvel er mee speelt, vanmorgen werd ik om 4 uur wakker en jawel hoor. Opgestaan, wat ingenomen in de hoop dat het erin blijft. Thee gezet en dan maar wachten of het wil zakken.
    Om 11 uur hebben we een koffiemorgen bij een jarige op het pleintje.
    Nu gedoucht, de thee en het beschuitje bleven erin. En zo op naar de koffiemorgen. Het gebak laat ik dan staan. En ik bedenk me dan dat het over een paar uur middag is en ik even mijn ogen kan sluiten.
    Alles sal reg kom. Maar wat een begin van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En het was me toch gezellig. Daar knap je helemaal van op. Nu aan de thee. En de oogjes maar open houden. Anders slaap ik vanavond niet in. Nog een fijne zondag.

      Verwijderen