vrijdag 21 juni 2024

Achterstand.

 Een tijd geleden hadden m'n dochters en ik een tijdschriften tic, apart van elkaar kochten we tijdschriften, en soms namen we een tijdelijk abonnement op een blad dat ons wel interessant leek. Vervolgens circuleerden die bladen door de familie en daarna gingen ze nog naar buren of vriendinnen, 

Laatst viel het me op dat dat bijna helemaal niet meer gebeurde, wat ik raar vond en ik vroeg me af hoe dat kwam. 

Nou het antwoord is heel simpel: als je je vroeger even zat te vervelen of tijdens de reclame op de televisie pakte je even een tijdschrift en nu pak je een schermpje. Toen ik me dat realiseerde ben ik weer bladen gaan verzamelen want ik denk dat door een blad bladeren ontspannender is dan naar zo'n scherm.

Maar ......ik merk dat ik toch steeds weer m'n telefoon of m'n tablet pak met als gevolg dat ik nu een achterstand met lezen heb. 


Ze zouden mij eigenlijk, net zoals ouders van jonge kinderen dat doen, een schermtijd moeten geven.🤣

Allemaal een hele fijne dag 🙋‍♀️

6 opmerkingen:

  1. Verslavend he? Een scherm. Ik betrap mezelf er ook op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik houd mij nog steeds bij het lezen van bladen.Lekker in m,n stoel met een mooi blad.Ik bewaar ze een tijdje,lees ze een aantal keren en geef ze daarna door.voor mij nog geen schermtijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Smartphones zijn toch enorme aandachttrekkers..... In mijn omgeving worden tijdschriften ook altijd doorgegeven. Ik vind dat een lieve gewoonte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb dus echt schermtijd, mijn man heeft de code en typt die meteen in als ik het vraag, dus heel strikt is het niet. kinderachtig, maar zonder die stok achter de deur zit ik toch echt veel meer op mijn telefoon dan mij lief is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha.. schermtijd voor kinderen en nu ook voor senioren! Kan zomaar een trend worden Ella!! 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een abonnement op de Margriet en buurvrouw op Libelle, die ruilen we dus en af en toe komt er een Privé oid mijn kant op. Dat is wel leuk. De krant lees ik ook op laptop en veel blogjes, valt dat ook onder schermtijd? Want dat is info tot me nemen 😁

    BeantwoordenVerwijderen