zondag 23 juni 2024

Gezond.

 Het mezelf weer bij elkaar rapen is goed gelukt hoor, zoals gezegd; boodschappen gedaan en inderdaad


een bosje bloemen voor mezelf gekocht Ik was eerst bij de bloemist naar binnen gelopen maar 21.50 euro voor een mooie bos vond ik toch echt te gek en bij de supermarkt was ik voor 9.50 klaar.  Das beter. Het boekje wat er bij ligt heb ik gekocht omdat ik maandag naar een cursus ga over logisch en kritisch denken, als ik zo in dat boekje lees is dat best wel moeilijk.

Bij die supermarkt heb ik ook een vers pakket voor Italiaanse groente soep gekocht.


Ik kan er niets aan doen maar ik ga dan altijd nadenken over hoe zo'n pakket wordt samengesteld. Ik stel me zo voor dat dat in een loods gebeurd en dat er allemaal mensen aan een lopende band staan, en dat een omroeper dan roept: 'we gaan nu de Italiaanse groentesoep doen' De een doet er dan de paprika's erin, de volgende de uien en weer een volgende de winterwortelen enz. maar.... je hebt winterwortelen en winterwortelen, net zoals de uien, je hebt grote uien en je hebt kleine uien, enz. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat soort dingen af gaan staan wegen. Dus ja, hoe doen ze dat? 

Nou ja, waar een mens al niet over na kan denken. De soep was lekker maar niet bijzonder, maar goed, er zat veel groente in en dus was ik gezond bezig.

Ik 'mocht' ook wat lekkers voor mezelf kopen en dat is dit


geworden, chips van zoete aardappelen met truffelsmaak en die zijn toch lekker! en omdat ze van zoete aardappelen ( wat eigenlijk een groente is) gemaakt zijn heb ik alweer het gevoel dat ik gezond bezig ben. En als dat nou eens niet zo is........ dan is dat voor een keertje ook niet erg.

Lot, ik kan juist als ik op de bank zit heel lui zijn maar als ik met een boek in de tuin zit dan lukt dat niet want dan zie ik allerlei onkruidjes of dooie takjes die toch echt nú weg gehaald moeten worden. 

Thea, depressiviteit lijkt me zó erg, zo zwaar, Gelukkig dat daar medicijnen voor zijn.

Bertiebo, ja hoor, even lui zijn mag, maar niet te lang want dan wordt je huis zo'n zooi.

Berber, fijn dat je aardige mensen om je heen hebt, woonde je maar wat dichterbij dan zou ik de afwas wel even voor je doen.

Nou dat was het weer voor vandaag, het schijnt een zonnige dag te worden, ik ga even bij jongste dochter koffie drinken en meestal heeft ze ook wel iets van een lunch en ik maak daar gretig gebruik van want het is heerlijk als iemand anders eens een boterhammetje voor je neerzet.😀Jullie ook allemaal een fijne dag🙋

3 opmerkingen:

  1. Ben heel benieuwd naar je cursus logisch en kritisch denken, zal vast moeilijk zijn gezien de gedragingen en uitspraken van veel mensen, die hebben dat boekje en de cursus duidelijk niet gevolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou natuurlijk kunnen verhuizen.....(voor die afwas)...:}}

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip, ga morgen twee bakjes met krokante zoete aardappel truffelsmaak kopen.
    Ben benieuwd....
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen