zaterdag 22 juni 2024

Lui.

 Op dit moment heb ik een beetje een hekel aan mezelf, ik ben namelijk  al een tijdje heel lui! Ik heb nergens zin in, en dan bedoel ik:  in de zin van het een beetje leuk maken voor mezelf. Ik heb al weken geen bosje bloemen voor mezelf  gekocht, want teveel werk. Ik heb al dagenlang niet gekookt, want teveel werk, wel gegeten maar alleen maar dingen die ik nog in de vriezer had. ( die is nu bijna leeg trouwens) Ik moet me dwingen om een wandelingetje te maken want dan moet ik weer van de bank opstaan, m'n schoenen aantrekken en m'n nieuwe zooltjes doen zeer dus doe ik die dan wel of niet in m'n schoenen enz. zucht.

Ik ben niet ziek, ik voel me goed, ik ben alleen maar lui! Alles is me teveel werk, ik wil alleen maar met m'n benen op de bank, lezen maar dan moet ik oppassen dat ik niet in slaap val. Dus gewoon stomweg lui! 


Afijn, dat zal ook wel weer over gaan. Ik ga mezelf maar eens bij elkaar pakken en boodschappen doen, wat lekkers kopen en misschien zelfs wel bloemen. 

Als ik naar dit plaatje kijk dan wordt ik vanzelf al een beetje vrolijker. 

Ik zou dit plaatje wel willen borduren maar kan er geen patroontje van vinden en helemaal zelf uitvogelen dat lijkt me een beetje moeilijk. 

Nou ja, dat was het voor vandaag. Te lui om nog verder te typen.😂🙋

Allemaal een hele fijne dag 🙋

5 opmerkingen:

  1. zo herkenbaar dat gevoel, zo zijn mijn dagen tegenwoordig. Koken lukt me niet meer goed, zeker niet dagelijks. En al die pannen afwassen....
    bloemen neemt mn buurvrouw vaak mee, of mn hulp (die ook vaak eten brengen, heerlijk wat ze maken). Straks wassen, ophangen (rek staat in de kamer, strijken doe ik nooit).
    Wees gewoon lui, we hebben genoeg gedaan en gewerkt, nu mag het (en geniet er ook van)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn diverse sites waar je foto's en tekeningen kan omzetten naar patronen, dit is er een https://www.mijnfotoborduren.nl/nl, of het goed werkt weet ik niet maar kwam in haakgroepen tegen dat ze dat wel vaak doen voor haakpatronen.
    Stuur maar wat lui naar mij, ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Ik denk dat ik vooral bang ben om achter te gaan lopen met van alles, en ik wil ook vaak teveel doen.
    De stapel stoffen en kleding die ik wil aan passen groeit weer enorm.
    Weinig doen lukt me wel beter als ik buiten onder de parasol kan zitten, dus komende week kan dat en ik heb alleen maandag en donderdag een afspraak buitenshuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat het niet te lang duren. Zo begon bij mij de ergste depressie. Ik ben chronisch depressief maar met pillen is dat goed te doen Toch zonk ik weer in het donkerste diepe. Dus niet met me ongelukkig voelen maar lui, geen zin in dit, geen zin in dat. Lezen en slapen. Gelukkig herkende mijn partner dit gedrag en we zijn meteen naar de huisarts gegaan. Medicatie bijgesteld en nu gaat het weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van het lui zijn.Even helemaal niks.......Heb je een bloemetje gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen