maandag 20 februari 2023

Hengelo.

 Zaterdag ben ik er met de trein op uit geweest. Manlief had/heeft maar 1 zus en zij woont al heel lang in Hengelo. We hadden nooit zoveel contact met haar, te verschillende karakters.

Vrijdag was ze jarig en toen ik  vrijdagavond belde om haar te feliciteren zei ze:' waarom kom je morgen niet? Want dan vier ik het, dat zou ik heel leuk vinden'.

Om een lang verhaal kort te maken, zaterdagochtend zat ik om half 12 in de trein. Ik reis nóóit met de trein, ja een half jaar geleden met oudste dochter naar Utrecht maar toen wist zij hoe het allemaal moest en liep ik er als een hondje achteraan maar  nu moest ik het zelf uitzoeken. Hoe werken die 9292 en google maps apps? Maar het is gelukt 2,15 uur heen en 2.15 uur terug. In totaal 4.5 uur aan het reizen geweest maar het ging hardstikke goed, behalve op de terugweg toen ben ik in de eerste klas gaan zitten, weet ik veel, eerst dacht ik dat het een stilte coupé was, heerlijk die rust🙈 later bedacht ik dat het wel eens de eerste klas zou kunnen zijn, maar ach er zal heus  geen controle komen, ze hebben toch personeelstekort? maar die kwam wel. 

Nu heb ik een officiële waarschuwing achter m'n naam staan bij de N.S. weer wat geleerd.🤣

Bij m'n schoonzus was het heel gezellig, al haar kinderen (5) waren er  met de nodige aanhang en kleinkinderen. Dus een drukte van belang.

Er kwam ook nog een carnavalsoptocht langs dus ik viel met m'n neus in de boter. ( Zo jammer dat het me niet lukt om een filmpje wat ik met m'n mobieltje heb opgenomen hier geplaatst te krijgen. Ik baal daar van, weet iemand hoe dat moet?)

Al met al was het een wel besteedde leerzame dag.

Allemaal een goede gezellige dag🙋‍♀️

P.s. Lot, wat leuk dat je in mijn omgeving bent geweest, ik ben laatst ook nog bij de Boemerang geweest, heb 5 boeken meegenomen.

P.s. Francien, ik vind de hele dag schoenen aan ook te warm, ook al heb ik geen vloerverwarming. Maar het geeft inderdaad meer stevigheid. Maar even zien of het werkt.

2 opmerkingen:

  1. De Boemerang heeft zo'n geweldig goed gesorteerde boeken collectie. Ook in het oude gebouw al heel wat moois gevonden.
    En bij het Best Western Hotel in Westwijk heb ik vrijdag een TGTG ontbijtbox opgehaald, hebben we 2 dagen van gelunched

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nou, een officiële waarschuwing bij de NS, dat had je vast in je stoutste dromen niet verwacht!! 😉

    BeantwoordenVerwijderen