dinsdag 21 februari 2023

Moe.

 Ik kan er niets aan doen maar ik word er soms zó moe van als ik het nieuws een beetje volg.

Als ik op de t.v iemand met een uitgestreken gezicht hoor zeggen:

' we moet en er eens goed over na gaan denken hoe we uitgeprocedeerde asielzoekers het land uit krijgen want dat begint nu wel een groot probleem te worden'

Dan moet ik gewoon even terug spoelen om te controleren of ik het wel goed gehoord heb; er over na gaan denken???? Hoeveel jaar hebben ze het daar nou al niet over en dan moeten ze nu na gaan denken???

En dat gedoe over Linda de Mol of ze nou wel of niet met " vieze Jeroentje " samen is. LAAT DIE MENSEN MET RUST. Dat moet ze toch zelf weten. Laa gaan, zou René v.d. Gijp zeggen. ( ja, ik kijk naar Vandaag Inside 🙈)

En het laatste wat ik met verbazing heb gelezen is over Roald Dahl. In Engeland worden talloze woorden uit zijn boeken verwijderd.

B.v. het woord ' dik ' mag niet meer dat is nu 'enorm' geworden, en een 'zakenman' is 'ondernemer' geworden.

Kijk er zijn natuurlijk genoeg woorden die nu echt niet meer kunnen en die ga ik hier natuurlijk dan ook niet opnoemen😀 maar ik vind dit toch wel erg ver gezocht en je kunt aan kinderen heus wel uitleggen dat vroeger bepaalde dingen wel konden maar nu niet meer.



                            Leuke passage, iets om over na te denken🤔

                              Allemaal een goede denkwaardige dag. 🙋‍♀️

4 opmerkingen:

  1. Gisteren werd er op Radio 1 in de ochtend ook over gesproken, Astrid Kersenboom presenteert dat en in het voorgesprekje met Gislaine Plag die Spraakmakers ging het er ook over. Astrid is ook aan de volle kant en vroeg zich ook af wat ze ervan vond om ipv dik enorm genoemd te worden. Ik weet niet zogoed wat ervan te denken. Net als standbeelden van vroegere Helden, laten staan en uitleg erbij dat dat normaal was in die eeuwen is een goede oplossing.
    Boeken worden in de loop der jaren ook wel aangepast maar soms wordt het er dan niet beter op.
    Vroeger had ik stripboeken ven Sjors en Sjimmie en dat was echt een karikatuur van donker jongetje.
    Blijst lastig allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook geen den, maar om dan "enorm" genoemd te worden vind ik veel erger dan dik. Zou me dan een soort vrouwtje van het Michelin-mannetje voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij dat ik mijn (Britse) kleinkinderen enkele jaren geleden de volledige collectie Roald Dahl kinderboeken heb geschonken. Wat zullen die boeken in waarde gaan stijgen! Ze lezen ze echter aan stukken......

    BeantwoordenVerwijderen