zondag 19 februari 2023

Oke.

 Oké, daar ben ik weer eens. 😀

M'n lies: weer naar de rug, voet, bewegings praktijk geweest. Bij de nieuwe therapeut waar ik vorige keer ook was maar nu was er ook een sportarts bij. 

Vorige keer was m'n voet ingetapet om hem in een andere stand te krijgen, niet geholpen, pas toen ik een dag voor de afspraak de tape eraf haalde leek het iets beter te gaan maar dat was dus gebasseerd op 1 dag.

De therapeut en de sportarts hebben zitten overleggen waar  nou toch die klachten precies vandaan komen en wat daar dan aan te doen is. 

De therapeut is er van overtuigd dat ik tijdens het lopen een bepaalde draaiing met m'n voet maak wat de spier in m'n lies niet leuk vindt. Ik moest heel vaak heen en weer lopen in die spreekkamer, erg fijn  zo in je ondergoed terwijl 2 mannen naar je onderkant kijken 🫣 maar wel goed voor de stappenteller😀

Eigenlijk komt het er op neer dat ze het niet precies weten. Nu is dus de volgende test gestart, het inlegzooltje van m'n linkervoet is iets meer verhoogd waardoor ik die draaiing waarschijnlijk niet meer maak 🤔 En zelf heb ik bedacht om m'n schoenen de hele dag te dragen, misschien is dat beter dan slippers. Maar eens kijken of dat dan de oplossing is. Ik word er een beetje moe van.

Verder ben ik gisteren uit m'n " comfort zone " gestapt. ( ik kan even geen andere term voor comfort zone bedenken, jullie?) Ik ben met de trein naar Hengelo geweest maar daarover later meer anders word het verhaal te lang.

Allemaal een goede comfortabele dag 🙋‍♀️


3 opmerkingen:

  1. Ik hou het vandaag heel rustig na 3 dagen bij mij zus. Alles goed gegaan en de gewone dingen in huis gedaan die ik thuis ook zo ongeveer doe maar toch wordt je er veel vermoeider van. Ook aldoor alert zijn en er werd natuurlijk veel gevraagd iets te pakken of open te maken etc etc. Maar ben blij dat nog te kunnen en ook weer blij thuis te zijn en hondje is ook heel blij, die is donderdag en vrijdag heel rustig geweest en zaterdagmiddag rond 2 uur, toen ik dus alweer onderweg was alert op geluiden buiten en of ze mijn auto hoorde kennelijk. Hoe zo'n beestje dat weet?
    Toevallig de Nesserlaan veel gereden en wat is dat eigenlijk saai elke keer, zo recht en het lijkt wel eindeloos die 3 km. Ook moet je zo oplettend zijn voor mensen die geheel in camouflage kleding daar lopen. Er was er een met lekker fel geel hesje. Toch heel wat veiliger.
    Ook naar de kringloopwinkel Boemerang geweest en mooie boken gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar de volgende stap. Zelf had ik bij Zeeman hele dikke wintersokken gekocht en daar in huis de hele winter op gelopen. Ik hou niet van sloffen. Tot ik in Januari door mijn been zakte.
    Nu draag ik de hele dag, ook binnen, een lage veterschoen. Het geeft meer stevigheid, maar ik vind het eigenlijk te warm aan mijn voeten.
    We hebben vloerverwarming.
    Gelukkig gaat fietsen prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Las net weer even bij op uw blog en dus ook bovenstaand blogje. Na de bevalling van onze dochter had ik fikse bekken en heupklachten. Onder leiding van een fysiotherapeute leerde ik opnieuw en nu goed lopen. Zij was/is heel erg tegen slippers omdat ik als ik die draag m'n voet net anders neerzet waardoor ik sneller weer klachten krijg. In huis loop ik nu rond de 8 jaar op blote voeten, sokken of sokken met extra warme sokken eroverheen (afhankelijk van seizoen). Ik ben daar enorm van opgeknapt. Toen ik in verwachting was van onze jongste heb ik ondanks dat het een reusje was amper nieuwe bekkenklachten gehad. Zelf denk ik dat dat komt door goede steunende schoenen buitenschuis en geen slippers meer in huis.

    BeantwoordenVerwijderen