woensdag 5 juli 2023

Zielig.

 Ik voel me heel zielig ( let op het woordje " voel", ik ben het niet maar ik VOEL me wel heel zielig) 

Ten eerste: ik word heel zenuwachtig van dit weer, het gaat hier nogal te keer, harde storm en soms harde regen.  Toen ik daarnet naar zolder ging om het laatste raam wat nog  op een kiertje stond ook maar dicht te doen hoorde ik ergens in huis een soort alarm, toen ik weer beneden kwam was het alarm weg.

Huh wat was dat???

Wat nou als er in de meterkast iets aan de hand is of zo, wat nou als het straks weer klinkt en ik kan het niet zelf verhelpen, wie kan ik er dan bij halen? 😱 Ik heb ook geen handige buurman.

 Zo werkt m'n hoofd dan.

Gelukkig ging het alarm even later nog een keer, het bleek het weer alarm op m'n telefoon te zijn, dat ik dat niet meteen snapte kwam waarschijnlijk doordat ik nog maar net wakker was🙈

Het volgende waardoor ik me zielig voel is dat ik twee weken geleden naar een andere pedicure ben geweest; m'n eigen pedicure is aan haar hand geopereerd en kan dus even niet werken, en nu heb ik al een paar dagen een pijnlijke teen. Vandaag mocht ik even bij mijn eigen pedicure ( wat inmiddels bijna een vriendin is geworden) langskomen zodat ze even kan kijken wat er aan de hand is en eventueel tips kan geven, maar door het weer leek het ons beter om dat maar even uit te stellen. Dus straks maar weer in een soda water badje.

Het derde waardoor ik me zielig voel is dat ik gisteren veel te ver gelopen heb. Ik ben notabene verdwaald in m'n eigen stad. Ik wilde voor de afwisseling eens ergens anders boodschappen doen en ik dacht dat ik de weg wel wist, nee dus.😡ik liep precies de verkeerde kant op en toen moest ik ook dat hele eind weer terug met als gevolg dat m'n lies heel erg protesteerde en ik bijna niet wist hoe ik weer thuis moest komen.

Dat wordt dus een pyamadag vandaag. 

Waar ik dan weer wel  blij van word is dat ik net een berichtje kreeg dat alle kinderen en kleinkinderen veilig thuis zijn en ook de straat niet op hoeven vandaag en dat is fijn om te weten.

Allemaal een goede, hopelijk rustige dag. 🙋‍♀️

O ja, Petra uit Zweden. Dat zouden meer mensen moeten doen en dan vooral de ouders. Van kleins af aan op goede manieren hameren. Als je dat vanaf het begin doet en daar heel consequent in bent dan moet dat toch lukken, dat heb jij hierbij  bewezen. Laatst heb ik me zo ontzettend staan ergeren aan een vader bij de kassa van een winkel die zijn onwillige kind maar z'n gang liet gaan en maar vriendelijk tegen dat kind bleef doen terwijl iedereen stond te wachten. Ik heb echt op m'n tong moeten bijten om niet te zeggen ' meneer wie is hier nu de baas? U of dat kind' maar ja dat lost ook niets op.

4 opmerkingen:

  1. Neem maar wat een verwendag dan kun je er morgen weer tegen. Je bent toch maar weer thuis gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ken dat gevoel, dat je niet weet wie je dan kunt vragen om te helpen. Een paar keer is 's nachts de rookmelder afgegaan (of ik om 1 uur 's nachts iets sta te bakken), en dan nog op de bovenste verdieping, waar ik absoluut niet bij kan. Na 2 minuten stopte het gelukkig. Mn hulp heeft nu de melders gewoon op de grond gelegd. De rookmelder beneden heb ik met mn stok zo hard geslagen dat hij op de grond viel. Krengen zijn het, en nog eigenwijs ook.
    En mn bezoek kwam niet vandaag vanwege een seinstoring. En nu zit ik met gebak en andere lekkere dingen...gewoon dooreten maar.
    Sterkte met je lies, lijkt me heel pijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Getver. Ja dan mort je jezelf maar even in de watten leggen en ik hoop dat er toch een keer een oplossing voor die lies komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helpt het als wij je allemaal zielig vinden? En mag ik meedoen? Door allerlei huishoudelijke klussen kom ik niet genoeg aan mezelf toe aldoor. Vanmiddag de naaimachine op tafel gezet maar geen steek genaaid. Hoop vrijdag wel tijd te hebben.
    Morgen naar dochter lekker lunchen en mijn Belgische boodschappen doen.

    BeantwoordenVerwijderen