dinsdag 17 oktober 2023

Gevoel.

 Hebben jullie dat ook wel eens dat je over iets of iemand een bepaald gevoel hebt maar dat je er niet direct een woord voor hebt? 

Gisteravond zag ik op de tv Frans Timmermans op een partijcongres van GroenLinks-PvdA en ik had er een ongemakkelijk gevoel bij maar ik kon er de vinger niet op leggen tot ik later op de avond iemand vrij boos hoorde zeggen:' ALLEMAAL TONEEL! ALLEMAAL TONEEL' en toen dacht ik: ja, dát was het. 

Hoe meer ik erover na dacht hoe meer ik er van overtuigd was dat het allemaal ingestudeerd was, hier even een pauze inlassen, daar even dat handgebaar en daar even doordringend de zaal in kijken. 

Natuurlijk doen ze dat allemaal maar hier zag ik niets  spontaans, niet even naar woorden zoeken enz.  en de ene keer doet ie dat voor de ene club en over een poosje doet ie het weer voor een andere club. Net wat hem het beste uitkomt ( maar dat is misschien wel erg cynisch)

Even vooropgesteld: ik weet weinig van politiek en hij zal het allemaal wel goed bedoelen en het beste met het land voor hebben maar ik heb een beetje het gevoel dat hij daar ook staat voor meerdere eer en glorie voor zichzelf en ik moet er niet aan denken dat hij onverhoopt minister president gaat worden.

Goed, waarschijnlijk zijn een hoop mensen het nu niet met me eens maar dat mag gelukkig nog in dit land.

We gaan zien waar het allemaal op uit gaat draaien.

Allemaal een zonnige dag, straks ga ik een eindje wandelen met een buurvrouw die niet zo vaak buiten komt, dan heb ik m'n goede daad voor vandaag ook weer gedaan🙃🙋‍♀️


2 opmerkingen:

  1. Veel politici zijn enorme opportunisten zo ook Dilan Yeşilgöz die is voor de VVD al bij diverse partijen aangesloten geweest.
    Maar ook onze koning kan er wat van.
    Ik heb deze keer echt nog geen idee waar ik op ga stemmen, lang CU gestemd, ben niet gelovig maar vind het wel een goed tegenwicht voor veel andere schreeuwers. Mirjam Bikkers had vorige week een reactie over de situatie in Israel waar ik het niet helemaal mee eens ben.
    Partner gaat op Omtzigt stemmen (althans ik stem altijd uit zijn naam) maar ik ben huiverig voor die nieuwe partijen, te hoge verwachtingen etc

    BeantwoordenVerwijderen