donderdag 21 maart 2024

Alleen.

 Even terugkomend op m'n vorige blog. Ik heb dat stukje niet geschreven om mezelf op de borst te slaan; zo van kijk mij nou toch eens even goed bezig zijn, nee helemaal niet maar misschien zijn er lezers die het ook moeilijk vinden om alleen dingen te ondernemen en misschien kan ik die dan op deze manier een zetje geven: GEWOON DOEN! Anders blijf je misschien op de bank hangen en daar weet je  zeker van dat dat niet leuk is. 

Toevallig heb ik de afgelopen tijd nogal wat dames gesproken die allemaal zeiden;' ja maar... in m'n eentje vind ik het niet leuk en ook wel moeilijk. Iemand zei zelfs: 'op vrijdag kijk ik al tegen het weekend op, dat vind ik zulke vreselijke dagen'. 

Toen  antwoordde ik met: 

'ik heb nooit weekend'

' Huh ?', 

' In het weekend doe ik vaak huishoudelijke klusjes want dan is het vaak te druk om iets te ondernemen omdat iedereen dan gaat fietsen of op een terrasje gaat zitten of naar de bioscoop en zo houd ik door de week tijd over om juist wel dat soort dingen te doen'

Toen keek ze me aan met een blik van: o ja zo kan het ook.

Kijk, samen is sowieso leuker laat daar geen twijfel over bestaan, laatst zat ik ook alleen in een  restaurantje en toen ik om me heen keek was iedereen in gezelschap en zat gezellig te praten en ik zat daar in m'n uppie en ik dacht dat iedereen nou wel zou denken: moet je die vrouw daar nou eens zielig alleen zien zitten ( als ze het al denken?) en moest ik ook écht wel even slikken. Maar toen dacht ik: nou ze denken maar wat ze willen, ik zit hier helemaal prima en ga straks een lekkere salade eten en die hoef ik, heel fijn, niet zelf klaar te maken😃. Volgens mij noemen ze dat omdenken, op een andere manier naar dingen kijken.

Dat even over het alleen zijn. En nu zul je denken heeft dat mens dan helemaal geen vriendinnen? ja, die heb ik wel maar toevallig zijn die allemaal niet mobiel. 

Nog even een doordenkertje als toegift; Ik heb nogal gauw m'n mening klaar over dingen en mensen ( slechte persoonlijkheids  kenmerk) maar toen las ik dit:

Als je zelf nooit in windkracht twaalf hebt rondgelopen en alleen windkracht zes als maximum kent, weet je niet hoe het is. Dat is oké, je kunt het ook niet weten, want je bent er nooit geweest. Maar ga dan niet oordelen over degenen die wel in die orkaan zitten.

Voor mij iets om in m'n oren te knopen. 

Dat zijn wel weer genoeg wijze woorden voor vandaag 🙈, volgende keer weer wat luchtigers. 

Groetjes 🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. Nee zeg, jij klopt helemaal niet op je borst, je doet het juist heel erg goed. Goed omgedacht ook. Ik wou dat meer mensen zoals jij waren. Andere mensen gaan helemaal niet denken: 'Wat zit die mevrouw daar in haar uppie", want ze zijn veel te druk met zichzelf (hun telefoontje) en eventueel eigen gezelschap. Trouwens, er zijn momenteel zo veel alleengaanden, die er gewoon lekker op uit gaan en zich prima vermaken. Laatst nog hoorde ik van een vriendin, dat haar zwager die vorig jaar weduwnaar werd en sindsdien nooit alleen ergens op af ging en alleen maar thuiszat. Op een dag heeft hij zich aangemeld voor een kort wandelreisje olv een natuurgids speciaal voor alleengaanden op een waddeneiland. Om het uit te proberen dus. Hij zag er erg tegenop, maar het bleek een groot succes. Het gezelschap was erg leuk en nu gaat hij binnenkort zoiets weer doen in Normandië. Leuk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een inspirerende blog vandaag. Inderdaad wanneer je niets onderneemt maak je ook niets mee. Ik vind het heel leuk om te lezen hoe jij het aanpakt! Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is soms heerlijk dingen in de je eentje te doen, niks overleggen en je eigen gang gaan.
    Maar als je dat aangeeft krijg je ook nog wel eens de opmerkingen: maar ja alleen thuiskomen is niet leuk en jij hebt een man thuis zitten die (meestal) blij is dat je er weer bent. Ja klopt ook natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen