dinsdag 19 maart 2024

Zomaar wat.

 Soms zit ik zomaar even een tijdschrift te lezen en dan valt me soms  ineens iets op, een foto of een spreuk of  een interview met iemand die dan iets zegt waarvan ik dan denk: ik wou dat ik dat bedacht had. Zoals het volgende: 

Iemand zei:

'Er zijn van die dagen dat ik somber wakker word. Dan accepteer ik dat er dagen zijn die weggegooid zijn, die niet de moeite  waard zijn. Die gaan voorbij ( als het goed is) en dan komen er weer nieuwe.'

Of een man die op z'n oude dag nog naar een hoge woontoren gaat verhuizen die, wanneer er aan hem gevraagd wordt waarom hij daar nog aan gaat beginnen want hij heeft toch een goed huis, antwoord met:  

'Ik wil m'n leven eindigen met uitzicht' 

Dan denk ik: ja dat wil ik ook!

Verder heb ik van m'n psychologiedocent geleerd dat je dingen gewoon moet DOEN. Maak eens een praatje als je bij de bushalte staat te wachten of ga eens op een bankje zitten waar al iemand zit. Ga eens naar een lezing of een buurtcentrum  voor een kopje koffie. 

Nou, ik heb dat wat die docent zei in m'n oren geknoopt en ben die dingen gaan doen en het is soms best lastig om dat in je eentje te doen, maar ik doe het wél en inderdaad  kunnen er dan onverwachte dingen gebeuren zoals een leuk museum ontdekken😃. Over dat dingen in je eentje doen kan ik nog wel meer vertellen maar dan word het een te lang verhaal.

Zo ben ik ook al een paar keer naar een buurtkamer geweest voor een kopje koffie en een praatje, vandaag was er ook iemand die in de gemeenteraad zit, hij wilde wel eens zien hoe dat is zo'n buurtkamer. De praat kwam over de woningnood in deze gemeente, ( waar niet?) ik heb hem even duidelijk gemaakt dat er meer voor ouderen gebouwd moet gaan worden, en hij was het helemaal met me eens gelukkig😀. Niet dat dat veel helpt, maar toch.

Verder was er ook iemand van een plaatselijk maatschappelijke organisatie aanwezig en die vind het natuurlijk heel leuk, zo'n buurt gericht initiatief ( die buurkamer is er nog niet zolang ) en dus moesten er foto's gemaakt worden die op sociale media geplaatst gaan worden en dus  kunnen jullie me vandaag of morgen op facebook en  Instagram tegenkomen 🙈

Én ik heb me opgegeven voor een vrouwencirkel ( ik had het leuker gevonden als het heksencirkel had geheten,😂 maar ja,) Zij zijn van plan om allerlei activiteiten te gaan organiseren. Ik ben benieuwd, we gaan het meemaken en als het waard is om over te schrijven , jullie ook. 

Allemaal een hele fijne dag.🙋

Anneke, over het borduurgaren. Je zou mij er heel blij mee maken. Ik heb gereageerd op jouw reactie bij de vorige post zou je daar even willen kijken? Alvast bedankt.

2 opmerkingen:

  1. Over een heksenkring heb ik me wel eens georienteerd maar daar gaat heel veel tijd inzitten, vooral avonden en nachten heb ik het idee.
    Ik kan me even niet herinneren hoe de groepen heetten vroeger in de Dolle Minatijd en erna eind 70-er jaren daar ben ik wel paar heen gegaan maar was niks voor mij, teveel getut en gezeur vond ik het.

    BeantwoordenVerwijderen