zondag 3 maart 2024

De krant.

In het blog van Bertiebo las ik over het bezorgen van de krant, gelukkig heb ik daar geen klagen over,  misschien 1 of 2 keer per jaar wordt ie niet bezorgd  en dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren, de bezorger krijgt dan ook met Nieuwjaar een fikse fooi. 

Gisteren was ik een even naar een cadeau markt hier in de buurt, daar werd ik aangesproken door een jongedame  die liep te leuren met de Volkskrant en het AD, of ze voor haar "scriptie" een paar vragen mocht stellen, ze noteerde de antwoorden niet dus scriptie? Nou vooruit maar.

'Leest u wel eens een krant?"

Ja, ik lees de Volkskrant' 

'En hoe vaak leest u die?"

' Elke dag'

'Elke dag???????'

En ze keek me aan of dat héél vreemd was. Volgens mij lezen jongelui nooit meer een krant.

'Ja elke dag'.

'Wilt u dan misschien een proefabonnement op het AD?'. 


'Nee, dank je wel'. Ik kreeg nog wel  gratis een AD mee.

Later bedacht ik dat ik haar nog meer versteld had kunnen laten staan als ik gezegd had dat ik al 58 jaar onafgebroken een abonnement op de Volkskrant heb.

Dat doet me denken aan een paar jaar geleden, toen was de Volkskrant erg aan het adverteren om nieuwe klanten binnen te halen en werden er allerlei leuke aanbiedingen gedaan. Dat schoot me toen in het verkeerde keelgat en heb ik ze een mailtje gestuurd dat ik die aanbiedingen voor nieuwe klanten heel goed kon begrijpen maar dat oude trouwe klanten ook belangrijk zijn en dat ie weleens bedankt konden worden voor hun trouwheid d.m.v. een presentje. 

Daarop kreeg ik een mailtje terug dat ze natuurlijk heel blij zijn met hun trouwe abonnees, bla, bla, bla, en daarom kreeg ik  de krant een maand gratis. 😏Ik had geen idee hoe ik kon controleren of dat ook werkelijk gebeurde ( ook geen zin in ) maar ik vond het een beetje mager.

Allemaal een fijne dag met veel leesplezier.🙋

1 opmerking:

  1. We zouden graag het NRC willen hebben zeker de zaterdag maar wordt hier niet bezorgd. Nu lezen we de digitale op laptop is toch wel goed te doen. En vaak is het dan ook leuk om collums te lezen uit eerdere jaren

    BeantwoordenVerwijderen