woensdag 27 maart 2024

Servet rozen.

Eigenlijk ben ik niet zo van Pasen, een groot commercieel circus  maar er kwamen geluiden uit de familie of we misschien iets zouden kunnen afspreken en toen  heb ik  niet naar m'n verstand geluisterd. Na m'n verjaardag waarop iedereen mee bleef eten had ik me voorgenomen om dat niet meer te doen, te veel werk, te vermoeiend. 

En nu heb ik toch weer iedereen voor een Paasbrunch uitgenodigd en ik merk nu al dat ik me weer drukker maak dan nodig is. 

Zelf gebakken kaneelbroodjes zijn lekkerder dan die uit de winkel dussss....

Een zelfgemaakt soepje en toetje is ook leuker. Enz. enz. 

Ik wil ook gezellig aan de tafel zitten met z'n allen dus moeten er stoelen naar beneden, toen de kleinkinderen nog klein waren was dat makkelijker, zij gingen aan het kleine tafeltje zitten, konden ze meteen een beetje spelen en heen en weer lopen maar nu ze volwassen zijn is het veel gezelliger als ze er bij zitten.

Maar het gaat goed komen en ik merk dat ik, ook al word ik er heel moe van, het stiekem toch wel een beetje leuk vind. 

Ik heb ook al een  idee; ik ga vrijdagmiddag naar een lezing over Japanse kersenbloesem en na afloop leren we van een servet een roos vouwen en ik zie het al helemaal voor me straks; een mooi gedekte tafel met op elk bord een gele roos. 😃

Nou alleen nog hopen dat ik kan onthouden hoe het ook al weer moet én gele servetten scoren.

Allemaal een hele fijne dag 🙋‍♀️

2 opmerkingen:

  1. Nou dan wachten we natuurlijk wel op de foto vd mooie gevouwen servetten.
    Vrijdag komt oudste stiefdochter met man en 2 pubers lunchen. Ivm de wijsvinger waar ik nog heel voorzichtig mee moet zijn en het onderhoud vel tijd van me vergt maak ik het me makkelijk.
    Ga donderdag met dochter naar Terneuzen en daar zit een hele grote Turkse bakkerij en dan haal ik daar lekkere bladerdeeg gevulde dingen en baklava en zal vast nog meer lekkers tegenkomen. Stiefdochter is vega en in Goes zit een fabriek van salades en hummus en daar haal ik een tgtg pakket, voor 3,33 4 bakjes naar keuze.
    Meestal maak ik zelf salade en/of soep maar nu even niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik eet gewoon paasgebak met Pasen:))

    BeantwoordenVerwijderen