zondag 28 april 2024

De dagen van de week.

 Op dit moment zit ik gniffelend op de bank en heb het erg naar m'n zin. 

Er wordt nu hard gewerkt in m'n huis, het rommelt en ratelt soms en ik hoor allemaal geluiden maar ik hoef me er niet mee te bemoeien, hoe lekker is dat? Ik kan lekker op de bank zitten en geniet daar van. Nu schrijf ik nog even dit blogje maar daarna ga ik een boek lezen en de rest van de dag ga ik ook niet veel doen want in de afgelopen week ben ik elke dag de hort op geweest,  dus nu maar even een dagje rust. Ik weet niet of ik dat vol ga houden want ik wil altijd wel even naar buiten maar dat is van later zorg, nu even niks. Maar het fijne is dat het werk gewoon doorgaat en dat ik niets hoef te doen.

Sommige mensen zullen zeggen: laat je al die klussen op zondag doen? 

" ja hoor, voor mij zijn tegenwoordig alle dagen van de week gelijk, welke dag het ook is, zeker nu op zondag ook alle winkels open zijn".

Mij maakt het niet zoveel uit welke dag van de week het is en o wat ben ik blij met m'n vaatwasser en wasmachine.🤣

Allemaal een hele fijne dag. 🙋‍♀️


3 opmerkingen:

  1. In mijn vorige huis waar ik bijna 40 jaar heb gewoond was geen plek voor vaatwasser. In 2016 hebben we in dit huis de grote keuken verbouwd en wel vaatwasser en daar ben ik heel blij mee.
    In woon in de Biblebelt en alhoewel we niet gelovig zijn hou ik me wel aan de rustdag en dat vind ik ook een prima idee voor iedereen in deze drukke wereld. Ik was bijna altijd door de week omdat ik toch op zaterdag zo weinig mogelijk wil doen, maar er lag vrij veel omdat er dingen bij zaten die ik graag buiten wil hangen en daar was het weer niet naar. Gisteren wel en nu ligt er strijkwas te wachten, dat doe ik ergens komen de week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha leuk is dat om de dingen zo te benaderen. Je hebt hard gewerkt, de was en de vaat gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak ook geen verschil tussen zondag en de rest van de week, behalve natuurlijk dat ik maandag tot en met vrijdag werk. Zon- en feestdagen doe ik ook dingen die anderen misschien niet doen omdat het zondag is. Gelukkig kan dat hier waar wij wonen ook. Was naar buiten, auto wassen, dat soort dingen. Heerlijk want daar heb ik door de weeks geen tijd voor!

    BeantwoordenVerwijderen