maandag 22 april 2024

Preuts.

 Ik ben best wel preuts. Dat is me met de paplepel ingegoten . Ik heb m'n ouders nooit bloot gezien en er werd nooit over seks gesproken of zoiets. Volgens mij was dat vrij normaal in die tijd. ( 60/70 jaar geleden.) 

M'n moeder, (m'n vader bemoeide zich nooit zo met de opvoeding van de zes kinderen,) vond het ook niet goed als een van m'n oudere broers of zusters met hun vriendje of vriendinnetje zaten te flikflooien, zoals zij dat noemde. Ik wist dus niet beter dan dat je dat  soort dingen niet in gezelschap deed. 

Ik voel me dan ook nog steeds ongemakkelijk als ik in gezelschap naar een  vrij scène moet kijken,  op t.v. of in de bioscoop dat maakt niet uit. 

Nou heb ik in het weekend naar een aflevering van Maxima gekeken en ik vond het wel vermakelijk maar volgens mij kun je de volgende afleveringen alleen via Videoland bekijken en daar heb ik geen abonnement op dus dat gaat niet lukken. 

Eigenlijk vind ik dat niet zo erg want waarom moeten die bed scenes altijd  zo uitgebreid in beeld? Niet alleen in deze serie hoor, een seks scene hoort erbij lijkt het wel. Als ze elkaar aan het aflebberen zijn en de eerste kledingstukken vliegen in het rond dan weet ik het wel, de rest hoef ik niet te zien. Je kunt  ook iets aan de verbeelding van de kijkers over laten vind ik.

Maar ja, ik zal wel weer een ouderwets oud mens zijn, nou ja, het zij zo.

Allemaal een hele fijne dag. 🙋‍♀️


4 opmerkingen:

  1. Haha, dit herken ik helemaal.
    Mijn moeder kon dan zeggen: dat wil wel gedaan maar niet gezien zijn.
    Ik vind het ook nog steeds genant als ik getuige moet zijn van al het bloot( ook dus weinig kleding) en geknuffel in het openbaar.
    Maar je doet het met iedereen en in het openbaar is de slogan van deze tijd.
    Jammer, ik zeg niet dat het vroeger beter was maar ben wel blij dat ik nu niet jong ben.
    Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je helemaal. Mijn moeder zei:dat wil wel gedaan maar niet gezien zijn.
    Voel me ook ongemakkelijk bij bloot, ook in kleding, en veel geknuffel.
    Iedereen moet het zien en mee genieten.
    Vroeger was niet alles beter, maar deze openheid is lang niet altijd een verbetering
    Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het helemaal met jou eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk ben ik nogal vrij opgevoed, mijn vader zou graag naar naturisten camping zijn gegaan maar mijn moeder echt niet. En er is ook een foto van mijn vader bloot naar de zee lopen ergens in Denemarken Vooral op de boot zag ik ze wel eens bloot omdat dat gewoon een kleine ruimte is.
    En het was een lange tijd ook heel gewoon topless op strand te lopen, nu wordt er soms wat spastisch gedaan over gewoon bloot. In de 60-80 er jaren waren er ook programma's als "open en bloot" en Blootgewoon"
    Zelf ging ik graag naar naturistenstrandje vlakbij in park, en ben eens een week in de Dordogne met een vorig vriendje naar naturistencamping geweest.
    Met naakt scenes in film en serie ben ik vooral erg verbaast dat ze erna opstaan en dan keurig in mooie lingerie en onderbroek zijn gekleed, de dames ook met bh, hebben ze dan zo ook de liefde bedreven? lijkt me nogal onprettig

    BeantwoordenVerwijderen