zaterdag 20 april 2024

Hoe moeilijk.

 Wat denken eigenaren van winkels eigenlijk als ze over de organisatie van hun winkel(s) nadenken? 

Van de week was ik bij H&M, ik kom daar nooit want het is meer een winkel voor jongelui. Maar in de etalage zag ik een aardig jurkje, het was wel erg gekreukeld maar ach een boutje erover heen en als het van de zomer weer eens erg warm is dan hoeft het allemaal niet van geweldige kwaliteit te zijn en dus zou het heel geschikt kunnen zijn.

Ik had geen zin om te passen want als het niet goed is kan het altijd weer terug.

Bij de kassa was een winkelmedewerkster bezig, verkoopster kun je ze niet noemen want ze verkopen niets ( in de letterlijke zin van het woord en zeker niet in deze winkel) ze vullen bij en ruimen op, geeft niks, heb ik ook ooit gedaan.

Toen ik  zei dat ik ( heel ouderwets)  contant wilde betalen antwoordde ze dat ik daarvoor naar boven moest, ????

Hoe moeilijk kun je het je klant maken? 

Daar had ik geen zin in, teveel gedoe en ik was al moe. Ik keek haar met grote ogen aan waarop ze vervolgens zei  dat ik ook de zelfscankassa kon gebruiken.😡 

De keus lag toen bij mij: ga ik toch naar boven,  ga ik die zelfscankassa gebruiken of gooi ik die jurk in een hoek en barst maar met je jurk.

Ik vond die jurk toch wel erg leuk en naar  boven gaan daar was ik te moe voor dus toch maar die kassa. 

Sta je daar met dat ding in je handen en je boodschappen die je al gekocht had om je heen naar dat scherm te staren en dingen  in te toetsen, een toonbank met weinig ruimte en wachtenden achter je. Zie je het voor je?

Dus hup doorgaan, doen wat het scherm vraagt, jurk in je eigen tas proppen en zo snel mogelijk die winkel weer uit.

De volgende dag ging ik die jurk even passen. En wat denk je? Zat die verklikker er nog aan, weet ik veel dat je die er ook nog zelf af moet halen. Ik heb bij de deur geen alarm gehoord. Het moet toch niet gekker worden.

Het fijne was wel dat die jurk te kort was en sowieso terug moest.

Een paar dagen later ging ik weer naar die winkel en wat denk je? Nu moest ik echt naar boven, daar bij de kassa aangekomen was de medewerkster met een ander klusje bezig wat ze eerst nog even afmaakte, en ik maar wachten,  toen ze er eenmaal was en ik vertelde  over die verklikker kreeg ik het antwoord:'Dan bent u bij de deur door gelopen nadat het alarm is afgegaan, dan had u hem er alsnog af kunnen halen'. 

Tja...........

Ik ben klaar met die winkel, of begin ik nu echt een oud zeurend mens te worden? En moet ik wat meer met m'n tijd meegaan?

Eindconclusie: ik moet voortaan naar andere winkels gaan. 

Allemaal een hele fijne dag met hopelijk wat zon. 🙋‍♀️

Lot: fijn dat je dochter en man je steunen in het conflict met je zus. Familie perikelen, het blijft altijd moeilijk. Ik heb weinig contact met neefjes en nichtjes en nu de familie steeds kleiner wordt vind ik dat wel jammer maar je kunt het niet forceren. Als we elkaar spreken, meestal of eigenlijk alleen maar, bij een begrafenis is het contact goed en dat is fijn. Je hoort wel eens anders. Voetreflex therapie lijkt me heerlijk, ik vind het al lekker als de pedicure m'n voeten even masseert. Groetjes.

Francien: ja die regen. Gisteren klaarde het even op en ik stond al klaar om met de auto die jurk even terug te brengen  maar toen ik buiten kwam nam ik spontaan de fiets. Had ik beter niet kunnen doen, op de terugweg ben ik helemaal drijf,  om niet te zeggen zeik nat geregend. Maar ja, op de terugweg vind ik dat niet zo erg, droge kleren aan en een warm kopje thee dan is het leed wel weer geleden. In een vreemde auto rijden zou ik ook eng vinden en helemaal als je een versnelling niet gewend bent. En ja, laten we hopen dat het snel tuinweer wordt. Groetjes.

2 opmerkingen:

  1. Ja ik zie het voor me en oh wat zou ik geïrriteerd zijn geweest. Ik ben net aan de zelfscankassa's in de supermarkt gewend , maar gisteren was ik in de Hema en daar was nog een gewone bevrouwde kassa. Daarnaast nog twee onbevrouwde kassa's. Dacht ik. Maar het bleken zelfscanners te zijn. Heel anders dan die in de super. Ik had haast en de klant bij de echte kassa had ongeveer 80 boodschappen. Dus ik probeerde het zelf te doen. Ging niet. Moest ik alsnog hulp vragen. Die ik uiterst vriendelijk kreeg. Dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch voor niemand prettig al die extra dingen die je in winkels overkomen, heeft weinig met oud zijn te maken, ik denk dat jongeren er soms ook om afhaken en nog meer online kopen.
    Maar wat ik niet begrijp is dat je dan toch had kunnen pinnen bij de kassa? Dat moet je bij de zelfscankassa uiteindelijk toch ook.
    Ik vind de zelfscankassa eigenlijk wel handig nu ik er een paar gebruikt heb. Je hebt geen last van eerst dingen op de band leggen, daarna zo snel mogelijk het in je tas te gooien en ondertussen nog app of kaart laten scannen, geld of pinpas pakken en weer opbergen en proberen zo snel mogelijk dat te doen want er staan er nog wachtenden. En ik erger me nogal snel als mensen staat te treuzelen, pas hun rugzakje eens gaan pakken als alles al in tas zit en pinpas opdiepen, dat had je best tijdens het wachten kunnen doen.
    Mijn voetreflextherapeute doet eerst half uur rugmassage en dat is ook zo heerlijk, ik ga elke 3 weken en kijk nu al uit naar volgende keer

    BeantwoordenVerwijderen