donderdag 25 april 2024

Spotten.


Het bleef gisteren zowaar droog tijdens het vogels spotten.  Zelfs met af en toe een zonnetje erbij. Het was heel leuk maar ik heb geen bijzondere vogel gezien, wel gehoord. Nu herken ik b.v. de tjiftjaf  aan z'n zang. En volgens de mevr. die de rondleiding deed hebben we o.a. ook de blauwborst en de zwartkop gehoord maar die ga ik echt niet meer herkennen hoor. Maar dat geeft niet, ik heb me vermaakt. Die mevr. wist heel erg veel, ook over insecten, paddenstoelen en planten. 

Na de wandeling kon je, als je wilde, ook nog deelnemen aan een Oekraïense lunch en dat heb ik gedaan, leuk, weer eens wat anders. 


We kregen borsjt ( bietensoep ) en Oekraïense pannenkoekjes. Het smaakte heerlijk, alleen een beetje weinig want het waren twee hele kleine pannenkoekjes. Geen foto van gemaakt want ik dacht dat er nog meer zou volgen, niet dus.

Het was een leuke ochtend, leuke mensen ontmoet en leuk gepraat. Toen ik s' morgens  opstond had ik eigenlijk een beetje spijt dat ik me hier voor opgegeven had; waar ben je nou weer  aan begonnen? Je kent er niemand, eng,  maar het is me meegevallen. Zoals de psychologie docent zei: gewoon doen. 

Allemaal een hele fijne dag 🙋‍♀️

7 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! Ik zou me vast ook hebben opgegeven. Ach, er is zo veel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meestal valt het ontzettend mee als je ergens tegenop ziet. Onder de mensen zijn is in ieder geval beter dan alsmaar allenig thuis zitten. Andere mensen zijn helemaal niet eng, tenzij je een excursie naar een EBI boekt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals altijd is het gewoon leuk zoiets doen, maar begrijp dat je ook er tegenop ziet en ik zou me ook snel te oud voelen om zo'n lange tocht te maken, maar lopen kan ik niet zo lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goed advies van je psychologie docent.
    Mijn ervaring bij zulke beslissingen is dat het meestal best wel leuk uitpakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was een goed advies. Ik heb vaak geen zin om iets te ondernemen, maar als ik het dan tóch doe is het altijd leuk! En dan denk ik: "Dat moet ik vaker doen." Jammer dat de lunch een beetje weinig was. Zijn ze wel speciaal die pannenkoekjes? Zijn het een soort (Russische) blini's?

    BeantwoordenVerwijderen