donderdag 18 april 2024

Slecht weer.

Ik heb altijd een beetje de neiging om  heel erg te mopperen op het slechte weer, vandaag was het weer helemaal pet, hagel en  onweer en maar heel eventjes zon. Dat gemopper heeft natuurlijk geen zin dat besef ik ook wel  en dus heb ik de laatste paar dagen m'n tijd nuttig besteed. 

Diverse H.H. klusjes gedaan b.v. De badkamer grondig schoongemaakt en dat betekent dus álle richeltjes, en dus niet denken dat doe ik volgende keer wel. Weer wat spulletjes van manlief uit gesorteerd, wat naaiklusjes  enz. 

Maar ik heb ook veel op de bank gezeten en veel documentaires gekeken.  Die neem ik altijd op. Het mooie van documentaires is dat je tegelijkertijd iets anders met je handen kunt doen en dus heb ik ook veel geborduurd en ben lekker opgeschoten.



Alleen aan de linkerkant moet ook nog zo'n afhangende tak gemaakt worden en dan is ie klaar. Ik heb nog wel meer werkjes in de kast liggen die klaar zijn maar waar ik verder niets mee gedaan heb want om nou je hele huis vol te hangen lijkt me ook niks maar deze ga ik denk ik wel in laten lijsten met een mooie Passe Partout erom heen of zo. 

Ik ben al weer naar patroontjes aan het zoeken voor m'n vrolijke vrouwtjes galerij in die w.c. want die mag wél vol hangen van mij, das alleen maar gezellig.

Dus al met al ben ik dat slechte weer goed door gekomen maar nu zie ik blauwe lucht en dat is toch ook wel weer fijn. 

Allemaal een hele goede dag met vee zonneschijn.🙋

4 opmerkingen:

  1. Het weer viel wel mee de afgelopen dagen, ik had afspraken in Bergen op Zoom en er een heerlijk broodje Doner gegeten. Bij diverse winkels geweest die niet op mijn eiland zitten en me erg moeten inhouden om geen haakgaren te kopen, zulke leuke nieuwe kleuren. Maar mijn bakken zijn al zo vol. Wel begonnen met een zomertopje te haken met rstjes.
    Vandaag met dochter lunchen en misschien kleding kopen en eind vd dag voetreflextherapie die me hopelijk weer wat in balans brengt. Voel me door het gedoe met zus niet echt prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was fijn met dochter over mijn zus en haar tante te praten. ZIj heeft ook al 2 jaar geen contact meer, door de claimende houding van zus en omdat ze het niet begreep dat anderen ook een leven en problemen kunnen hebben en die op nummer 1 zetten in een periode en tante op een lager nummer. Daar komt het in het kort bij dochter op neer en het verwijt dat ze noooiiiit haar belde, terwijl ze zelf elke dag belde, dus waarom zou mijn dochter dan zelf moeten bellen? Ik heb haar de appconversatie laten lezen en haar commentaar was dat mijn zus zich moest schamen om me zo'n reactie te sturen, mijn man vond dat zus krankzinnig was met haar reactie. Het zijn natuurlijk de 2 die het altijd voor mij zullen opnemen maar ook hun ongezouten kritiek kunnen geven. Weet dus nu zeker dat ik het "goed" heb gedaan.
      Voetreflextherapie was heerlijk en vandaag doe ik alles langzaam en weinig

      Verwijderen
  2. Ik heb jouw borduurwerk bewonderd en ik ben er stil van.Wat prachtig....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regen, regen, regen. Maar de tuin staat er zeer groen bij. De tuin grenst aan een weiland. Waar het gras gewoon golft.
    Het is hier behoorlijke zware kleigrond. En als het zo nat is, kun je er niets in doen. Veel te zwaar.
    Tussen de buien door even naar het dorp voor de boodschappen en altijd wel een kletsje. Ben in dit dorp geboren, dus kom er altijd wel iemand van vroeger tegen.
    En ik zit wat te puzzelen. In lezen geen zin. Wacht op wat mooier weer en ga dan aan de slag in de tuin.
    Over dik een week is het vakantie. Jongste zoon gaat met gezin naar Schotland. Met onze auto. Dus moet ik rijden in de auto van schoondochter. Een Aygo. Met versnelling. Bah. Ga maar eerst oefenen in de wijk.
    Ondanks de kou toch iedereen een prettige dag.

    BeantwoordenVerwijderen