donderdag 11 april 2024

Haarlem'.

 Gisteren ging ik dus met de dochter naar Haarlem. Toen ik opstond was ik nog steeds moe en misselijk maar ik dacht: ik ga toch en dan zie ik wel waar het schip strand. Nou dat gebeurde niet. Zoals ik wel vaker zeg: afleiding is de beste medicijn.

We hebben gezellig wat gewinkeld, koffie gedronken en het Teylers museum bezocht. Heel interessant, sowieso een prachtig gebouw. Eerst door het technische gedeelte maar dat trok ons niet zo. We begrepen de installaties niet zo erg en hadden ook geen zin om naar de audiotour te luisteren.


Er was ook een speciale tententoonstelling. Optische Illusions. Die wilde we natuurlijk ook zien. Er werden allemaal bewegende beelden op wanden en spiegels geprojecteerd. Overal waar je keek bewogen figuren. Op de foto is het moeilijk te zien maar o.a. deze cirkels bewogen en draaiden dat het een lieve lust was. Dochter en ik werden er helemaal naar van. Dus daar waren we weer gauw uit.


Er was ook een gedeelte met een hokje en als iemand dan achter een gordijntje ging zitten dan was het net of z'n hoofd op een schaal lag. Allemaal optisch bedrog. Helaas weigerde dochter om achter het gordijntje te verdwijnen.😠 


We hebben ook het Teylers huis bekeken. prachtig maar wat ons toch wel het meeste aansprak waren de schilderijzalen, helemaal omdat dochter sinds een tijdje zelf ook tekent en schildert.

Al met al was het een welbesteed bezoek, we hebben ook nog boven op een dakterras geluncht met een prachtig uitzicht over Haarlem. ( vergeten foto te maken). 

Toen ik eenmaal weer thuis was, was ik helemaal op ! en voelde ik alle pijntjes weer. Ik kon geen pap meer zeggen en ben om 8 uur in bed gaan liggen.

Vanmorgen was ik nog steeds moe en ook nog een beetje misselijk en dus besloten om nu maar verstandig te zijn en me rustig te houden en dus niet naar de HOVO te gaan, ook al niet omdat ik s' middags tante Truus ( weten jullie nog wel? al eens eerder over geschreven) uit het ziekenhuis op moest ophalen omdat zij een vervelend onderzoek moest ondergaan en ik wist dat dat ook weer een hoop energie zou gaan kosten.

De komende dagen  ga ik even niets doen, als dat tenminste gaat lukken want stil zitten kan ik niet zo goed en hopelijk van mooi weer genieten.

Allemaal een hele fijne dag 🙋


2 opmerkingen:

  1. Dank voor de review, het gebouw is inderdaad al een bezoek waard. Partner wil juist voor de technische apparaten, de schilderijen zouden ons wat minder boeien.
    Van bewegende dingen wordt je niet blij als je al wat misselijk bent.
    Vorig jaar was ik in het Sterrenkundig museum in Utrecht en dat gebouw was ook zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijna vergeten, er zit toch een groot verschil in helemaal niets doen en niet stil zitten. Ik heb ook de komende 3 dagen niks na volle week en dat betekent ook niet dat ik de hele dag niets doe. De gewone dingen gaan door natuurlijk en morgen moet ik nieuwe soepballetjes draaien. Heb altijd in voorraad in de vriezer. Maar ik hoef ze niet te bakken dat doet H liever zelf tot zijn bruinheidsgraad gaarheid. Is net wat anders dan mijn beoordelen.

    BeantwoordenVerwijderen