woensdag 10 april 2024

Stom!!!

Soms ben ik écht ontzettend stom.

Maandag voelde ik me heel erg goed, s' morgens met de wandelgroep een uur gelopen en dat ging lekker,  geen pijnlijke lies of voeten, ik kwam wel heet en bezweet weer thuis want het was heerlijk warm weer. Dan meteen maar onder de douche dan is dat ook zo weer opgelost. 

Omdat ik me zo goed voelde vond ik dat ik ook nog wel even naar een tuincentrum kon ( en dát terwijl ik weet dat ik na zo'n wandeling eerst moet uitrusten) maar ja niet op letten en gewoon doen!  Een paar planten op het terras moesten nodig verpot worden en naar mijn beleving kon dat écht niet langer wachten. Dus: sjouwen met een grote zak potgrond, en dat plantje voor op de vensterbank is wel heel leuk dus ook mee en die hangplant daar had ik ook nog wel een plekje voor en die plant in de slaapkamer die zich zo moeilijk opzij laat schuiven daar moet zo'n handig rolplankje onder dus ook mee. Enz. 

Eenmaal thuis even een kopje thee gedronken maar ach die planten zaten wel erg om nieuwe grond verlegen dus meteen maar even afmaken en de plantjes op de vensterbank ook maar even vervangen enz. enz. En maar heen en weer lopen. 

Zien jullie het een beetje voor je? 

S' avonds zat ik helemaal tevreden om me heen te kijken. De planten glommen me toe.

Maar toen de volgende ochtend.............. dinsdag dus, toen voelde ik pas, na een nacht slecht slapen, hoe moe ik was, doodmoe en misselijk, toch niet weer ziek? 😱 ( dat is m'n neurotische inslag, meteen het ergste denken). Ik stond gewoon slap op m'n benen. Ik was nog van plan om in de buurtkamer koffie te gaan drinken maar dat heb ik laten schieten want ik moest s' middags ook nog naar de kapper. Die ochtend heb ik alleen maar met m'n benen omhoog op de bank gelegen. Toen ik terug was van de kapper heb ik weer alleen maar op de bank gelegen want nog steeds moe. Ik wilde zoveel mogelijk  rusten  want voor vandaag, woensdag dus, heb ik afgesproken om met de dochter naar museum Teylers in Haarlem te gaan en dat wil ik niet afzeggen. Veel te leuk. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

God wat kan een mens stom bezig zijn. Alles op 1 dag willen doen, alsof er niet nog een hele zomer aan gaat komen. Een goeie leer voor de volgende keer.

Allemaal een fijne dag, jullie lezen wel hoe het geweest is. 🙋‍♀️

p.s. Rosaline: Gecondoleerd met het verlies van je man. Fijn om te lezen dat je wat aan m'n blog hebt maar heel eerlijk gezegd kan ik me daar niet zo veel  bij voorstellen. Als ik zo lees wat jij moet doormaken dan kan ik alleen maar bewondering voor jou hebben. Toen ik zorgen om mijn man had was ik gezond en jij moet nog eens door die lijdensweg heen van chemo en alle gevolgen daarvan. En als je daar dan middenin zit dan overlijdt je man ook nog eens, wat zwaar. Ik weet echt niet hoe ik daar onder geweest zou zijn hoor. Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd. En als je er toe kunt komen wil je dan af en toe eens laten weten hoe het met je gaat? 

Groetjes Ella.




3 opmerkingen:

  1. Ja af en toe vergeet je dat je "op leeftijd " bent en eigenlijk maar een ding per dag moet plannen. Of voor en na een hele dag weg een rustdag te nemen. Kost mij ook veel moeite.
    Ik ben benieuwd naar je ervaring in het Teylers museum. Partner wil er nog steeds eens naartoe maar is voor ons ruim 2 uur rijden. Gelukkig woont zijn oudste dochter in Haarlem dus voor lunch of diner zijn we dar welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, zo herkenbaar. Denken dat we alles nog kunnen toen we 40 waren (ik noem maar een getal). Ik doe ook maar 1 ding per dag en de dag ervoor en erna wil ik helemaal geen afspraken. Heb pas een nieuwe deurbel gekocht, de bel (melodie kan ik beter zeggen, 52 verschillende) zit in de kamer in een stopcontact en is heeel goed hoorbaar. Mensen moesten ff wennen dat als ze nu op de bel drukken er buiten niets te horen is, alleen binnen. Tinnitus, dan hoor je wat minder, nu hoor ik weer alles.
    Maar....je plantjes staan er mooi bij, goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja dat gaat niet meer he. Iedere keer trappen we er weer in. Ik ook. Hondsmoe worden is niet leuk en het voelt ziekelijk slecht

    BeantwoordenVerwijderen