woensdag 6 september 2023

De BLC.

 Gisteravond ben ik voor de eerste keer naar de Buurtclub leefstijl geweest. ( een beetje onhandige naam vind ik, ik zou voor Buurt Lifestyle Club gekozen hebben, de BLC, het lijkt wel een politieke partij 🤣🤣🤣 maar goed wie ben ik? )

 Ik had in een krantje daarover gelezen en het leek me wel leuk, bij elke bijeenkomst, 1 keer in de 14 dagen anderhalf uur, gaat er dan gesproken worden over hoe gezond oud te worden.  Dat laatste had ik niet helemaal uit dat artikel gehaald, ik dacht dat er elke keer over een interessant onderwerp gepraat zou worden. Maar daar blijkt het dus over te gaan, we gaan het meemaken.

Hoe was de eerste avond? Toch altijd een beetje spannend, wat voor mensen komen daar op af? We waren met 8 vrouwen en 2 mannen en er waren nog 2 vrouwen op vakantie. Prima mensen tussen de 65 en de 80.

In de verwelkomingsmail stond dat de eerste avond een kennismaking avond zou worden en om het gesprek een beetje op gang te helpen werd gevraagd om iets mee te nemen wat je in de afgelopen periode geraakt had of wat eventueel met je leefstijl te maken had of misschien een doel had. 

Ik heb dat serieus genomen en had een verhaal in m'n hoofd over deze steen,


dat ik die gekocht heb toen ik de Art Zuid route liep, dat dat een beetje mijn leefstijl is, het nuttige met het aangename verenigen, lekker wandelen en mooie dingen bekijken  en dat het mijn doel is om ooit nog eens iets van deze steen te maken. Dat is n.l. de bedoeling, je moet er zelf creatief mee aan de slag daarom krijg je er ook een vijltje bij.

Nou, ik was de enige die zo'n verhaal had, de rest had wat foto's of prentbriefkaarten van wat ze gezien hadden ergens in een museum en dat ze het een leuk museum vonden, niks leefstijl, ja, dat ze regelmatig naar een museum gaan, en niks doel. 

Zoals jullie dus wel lezen ben ik nog niet heel erg enthousiast maar dat kan natuurlijk nog wel komen. De volgende bijeenkomst komt iemand, die er veel verstand van heeft,  spreken over bewegen voor ouderen. Ook niet iets waar ik erg warm voor loop maar ach het kost maar 3.50 per keer en je steekt er altijd wat van op en moeders is van de straat moet je maar denken, o nee, juist niet. 🤣

Wordt vervolgd. 

Allemaal een hele fijne dag🙋‍♀️

Pourquoi : jij woont volgens mij in hetzelfde dorp als Gerard Joling? Het verbaasde mij ook al dat hij daar rustig in zijn eentje een fles water en een gezonde salade zat weg te werken.

En wat die blote meneer op het strand betreft; ik vind het allemaal prima hoor, iedereen moet lekker doen waar die zin in heeft.

4 opmerkingen:

  1. Dus nu zit ik te bedenken wat ik meegenomen zou hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben hier ook zoiets maar met uitgangspunt over kunst in zijn alhemeenheid kijken en erover praten. Maar batuurlijk komen er na verloop van tijd ook persoonlijke dingen naar boven. Succes met de club

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie weet inspireer jij de andere deelnemers wel🙂. Succes
    Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me best leuk om te doen. Echt veel steek je er niet van op denk ik, of er moeten goede sprekers komen. Mooie initiatieven dat wel, gaat het vd gemeente uit?
    Bij mijn maandagochtend beweegclub hebben we ook 2x iets dergelijks gehad en dan denk ik, dat lees ik ook in krant, social media etc.
    Maar misschien vergissen we ons en wordt het echt heel leuk.
    In ieder geval levert het leuke blogjes op

    BeantwoordenVerwijderen