maandag 4 september 2023

Het weekend.

 De afgelopen dagen heb ik een wel aardig boek gelezen.

Het weekend van Charlotte Wood. 

Eindelijk eens een boek dat over vrouwen van in de zeventig gaat.  Dat kom je niet vaak tegen, ik tenminste niet. 

Het gaat over drie vriendinnen  die het huis van een vierde vriendin die overleden is gaan leeg halen. Alle onderliggende verhoudingen komen aan bod en wat zo op het oog altijd  leuk en aardig leek, blijkt nu toch allemaal  wat ingewikkelder te liggen.

Ik vond het aardig omdat het soms heel herkenbaar was; een beetje kreunen als je overeind komt als je op je knieën een klusje hebt gedaan b,v, of dat je merkt dat je gaat hijgen als je tegelijk aan het lopen en praten bent, enz.

Het was ook leuk om te lezen hoe zo'n groepje oude vriendinnen zich stiekem in gedachten aan elkaar ergeren maar toch ook wel veel van elkaar accepteren.

Door oude frustraties,  te veel wijn en een oude hond komt het natuurlijk  tot een uitbarsting maar uiteindelijk loopt het toch nog goed af.

Leuke ontspannende lectuur.

Allemaal een leuke dag. 🙋‍♀️


1 opmerking:

  1. Ik heb hem in de luisterboekenplank gezet. Klinkt aardig.
    Het is best lastig een fijn boek te vinden, veel is iets beter dan de Boeketreeks of zoals het nu heet Feel Good boeken geloof ik, maar dat is niets echt spannend of aardig meer.
    Het boek dat ik nu aan het luisteren ben begon heel aardig maar verzand nu een beetje in gesukkel, weet nog niet of ik het uitluister

    BeantwoordenVerwijderen