zaterdag 2 september 2023

Een onleesbaar handschrift.

Er was eens een douaneambtenaar die zo onduidelijk schreef dat niemand zijn verslagen goed kon lezen.
Toen dat tot grote verwarring tijdens vergaderingen zorgde, zei hij: 'Ja, maar dat is niet mijn probleem. Ik ben van het opschrijven. Lezen is weer de taak van een ander'. 

Als je iets doet of de wereld in stuurt, moet je natuurlijk ook nadenken over de gevolgen die dat heeft.

Dit is geschreven door de filosoof Kierkegaard ( 1813-1855) De goede man was zijn tijd ver vooruit want ik zou dit wel naar alle twitteraars willen roepen, DENK EVEN NA. Geschreven tekst kan zomaar anders over komen.
Allemaal een hele fijne dag.🙋

2 opmerkingen:

  1. Ja het is een fijne dag geworden na een erg mistig begin. Bijna de hele dag buiten gezeten en uurtje gefietst.
    Ik heb twitter nooit goed begrepen, wel geprobeerd maar kon niks met de eindeloze rij opmerkingen die na een tijdje nauwelijks nog over het eerste onderwerp gingen, de onnozelheid ervan en inderdaad het lukraak aannames doen ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat van die douane-ambtenaar, die kende ik nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen