vrijdag 8 september 2023

Uitzicht.,

Een tijdje terug schreef iemand in een reactie dat ik misschien iets kon schrijven over hoe het is om ouder te worden.

Nou, dat kan ik wel. πŸ˜ƒ

We weten allemaal dat ouderdom met gebreken komt en de een krijgt er meer mee te maken dan de ander. Ik heb  denk ik goede genen want ik heb m'n hele leven eigenlijk nog nooit echt iets gemankeerd, πŸ™ maar nu begint m'n lijf toch in te kakken en dat vind ik soms moeilijk te accepteren

 Men zegt altijd dat ik er niet uitzie als iemand van 76. 

In m'n hoofd ben ik ook nog geen 76, welke leeftijd dan wΓ©l weet ik niet maar geen 76 in ieder geval.

Ik gedraag me ook niet als 76, gisteren nog  een lange fietstocht gemaakt. ( de grote retorische vraag: hoe gedraagt iemand van 76 zich?)

Maar de binnenkant van m'n lijf, m'n botten, spieren en gewrichten zijn dat toch Γ©cht wΓ©l en dus is dit nu zo'n beetje standaard het uitzicht vanuit m'n bed. πŸ˜†


En de overige onzichtbare kwaaltjes  daar gaan we het maar niet over hebben want dat is peanuts bij andere mensen vergeleken

 πŸ˜ƒπŸ˜†πŸ™ˆ Allemaal een hele goede, pijnloze dag. πŸ™‹en m'n lijf mag na die lange fietstocht van gisteren uitrusten. πŸ˜€


3 opmerkingen:

  1. Twee dagen achter elkaar een klein rondje zoo waarbij het eerste stuk vanaf de auto voor mij stijl omhoog is, Betekent twee dagen bijkomen. Idioot gewoon. πŸ€ͺ🀣

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is een lange fietstocht? Voor mij is 10 al lang.
    Ik heb geen idee hoe oud ik me voel, ben 73 maar verbaas me er ook elke keer over als ik dat zie staan of moet invullen.
    En soms doe ik dingen, zoals schommelen en in een draaiding zitten op de camping met stiefkleinkinderen, dan denk ik achteraf mag dat nog wel? Nou ja het ging prima, ik vond het leuk en zij ook, ze zeiden zelfs dat hun andere oma's dat niet zouden durven.
    Ik denk dat ik het maar op 45 hou, dat vond ik een mooie tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb mn fietsen weggegeven, fiets al 6 jaar niet meer en kan er anderen blij mee maken. Lopen kan ik ongeveer 10 meter, met stok(ken). Heel jammer, zal best bij de leeftijd horen, maar ik kijk naar wat ik nog wel kan en dat vind ik best veel. Heb een traplift, en sinds een paar dagen ook een rollator, een brede met zitting, maar meer om af en toe een rondje in de tuin te maken, of iets in de schuur te doen (kijken). Lichamelijk voel ik me stokoud, in mn hoofd voel ik me 44.
    En.....het kan altijd nog erger. Zoals het nu gaat wil ik best 101 worden, heb het prima naar mn zin.

    BeantwoordenVerwijderen