donderdag 7 september 2023

Opdracht.

 Als je bij een schriftelijk examen vier uur de tijd krijgt om een bepaalde opdracht uit te werken, dan maakt het niet uit of je eerder klaar bent. Maar er was eens iemand die de opdracht kreeg om zichzelf een dag lang, de hele dag bezig te houden. Toen hij rond de  middag meldde dat hij wel klaar was met die opdracht was dat natuurlijk niet echt een verdienstelijke prestatie. 

Er zijn zaken in het leven - zoals geloven en jezelf worden - waarvan je nooit kunt zeggen dat je er klaar mee bent. Als je dat zegt, heb je de opdracht niet goed begrepen. 

Filosofische woorden van Kierkegaard waar ik toch even langer over na ging denken.

Ik geloof wel dat ik meer en meer mezelf begin te worden maar dat heeft denk ik ook met het ouder worden te maken, het kan me niet meer zoveel schelen wat mensen van me denken. Wat niet betekent dat ik de boel maar een beetje laat gaan want daar ben ik dan net weer te ijdel voor. 

Nou, nou, wat een ontboezemingen op de vroege ochtend.πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€Allemaal een goede, rustige dag want het is veel te heet om je druk te maken.πŸ™‹


2 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn hele leven me nooit zo heel veel aangetrokken van wat de anderen denken of zeggen over mij. Met leven ben ik ook nog niet klaar. Heerlijk weer op het moment. Al heb ik me gisteren iets te veel ingespannen door 10 km te fietsen tussen 2 en 3, al was het grootste deel onder bomen. Maar de rest vd dag onder de parasol doorgebracht te midden van het vele groen in de tuin. En een tasje afgemaakt, 6 granny's in de vorm van zonnebloemen gehaakt en met lapjes vd kringloop tas en voeringtas gemaakt. Past beter in mijn fietstas dan andere die ik heb
    Vandaag nog geen idee wat ik ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet jij al wie of hoe je zelf bent. Ik gelukkig nog steeds niet. Het kan nog alle kanten op. Het ligt er maar net aan wat er op mijn pad komt πŸ˜‚ daardoor blijf ik lekker bezig

    BeantwoordenVerwijderen