woensdag 3 januari 2024

Humeur.

 Ik ben geveld door de griep of door covid of door het RS virus of door wat er dan ook allemaal aan het rond waren is op dit moment. 

Ik heb niet getest want het voelt als een griepje en die gingen vroeger ook altijd weer vanzelf over. 

Dus binnen blijven en op de bank hangen. 😖 ik  moest eigenlijk nog wel met Truus naar de oogkliniek maar dat heb ik afgebeld, ook i.v.m. besmetting. Ik weet niet hoe ze dat op gaat lossen.

Verzorgingshuizen zijn denk ik de bejaardenhuizen van vroeger, ze hebben die naam veranderd. 

Verzorgingshuizen worden tegenwoordig steeds vaker verpleeghuizen omdat de mensen steeds langer thuis moeten  blijven wonen hebben ze als ze dan eindelijk worden opgenomen meer  intensieve hulp nodig.

Vuurwerk.



Er stond vanmorgen een stuk in de krant van Marnix Eysink Smeets, deze man onderzoekt al jaren crimineel gedrag rond de jaarwisseling  en hij beweert dat de overlast al jaren afneemt. Dat blijkt o.a. uit het aantal aanhoudingen. Wat is nou waar? 


Gisteren zag ik iemand uit de politiek lichtelijk verontwaardigd zeggen dat we het niet moeten accepteren en dat de daders er niet met een taakstraf  van af moesten komen, nee, ze moesten toch minstens een dag de cel in. EEN DAG??? Ik mag toch hopen dat dat een verspreking was. Dat moet naar mijn idee toch minstens een maand zijn en op water en brood.  En die idioot die die enorme bom liet afgaan waardoor er heel veel huizen beschadigd waren; allebei z'n handen eraf hakken zodat ie dat nooit meer doen kan.

Jullie zien het, de griep heeft geen goede invloed op m'n humeur 🤣

Allemaal een vrolijke dag .🙋‍♀️

3 opmerkingen:

  1. ben het helemaal met je eens. alleen zeg ik altijd :"ophangen aan zn ballen". geen lullig taakstrafje, wat zij doen is ook geen kattenpies. of idioten die hulpverleners aanvallen een week (minstens) mee laten lopen met een ambulance of een politiewagen of de brandweer. al dat gepamper haalt niks uit.
    sterkte en beterschap, ziek lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan het niet helpen maar schoot in de lach. Ik voel helemaal met je mee.
    Ja inderdaad we verliezen onze weerstand als we tegen onze stress of dwars door onze stress heen 'moeten' gaan. Daar worden we ziek van. Veel sterkte en beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap en rustig uitzieken, maar ik weet hoe irritant dat rustig aan doen is, als het weer iets beter gaat wil je weer gewoon.

    Er wordt zo vaak gezegd dat een vuurwerkverbod zal helpen, maar zou dat echt zo zijn? Als je leest dat er groepen met bivakmutsen op pad gaan in groepen om politie te en hulpverleners te belagen dan heb ik daar toch mijn vraagtekens bij. En groepen die nu vuurwerk afsteken en dat niet meer mogen gaan die niet een andere uitlaatklep zoeken?
    Maar straffen moeten harder in veel gevallen en misschien in openbaar excuses aanbieden en zeggen hoe stom ze zijn geweest? Uurtje per week op TV of andere sociaal media kanaal?

    BeantwoordenVerwijderen