woensdag 31 januari 2024

Schop.

 Zoals ik al schreef heb ik mezelf een schop onder de kont gegeven want ik voelde de neiging om helemaal in te kakken. Gewoon een beetje op de bank hangen en verder niets.

Dat is niet goed voor een mens en dus heb ik me weer opgegeven voor de volgende module psychologie bij de HOVO. Heb ik me ingeschreven bij de vrijwilligers centrale en ik heb ik maaltijden bij Uitgekookt.nl besteld.

De HOVO is natuurlijk bekend, dit is al de vierde module die ik ga volgen en ik vind het nog steeds leuk.

Inschrijven bij de vrijwilligerscentrale vond ik wel spannend want wat komt er op je af, nou, tot nog toe dingen die ik niet leuk vind maar ik heb geen haast.

En ik was het zó zat om elke dag maar weer te moeten bedenken wat er die dag  weer eens gegeten moet worden dat ik er soms sacherijnig van werd. Het klaarmaken zelf is niet eens het grootste probleem maar WAT moet er klaargemaakt worden en elke keer die troep in de keuken. 

Dus nu heb ik zes maaltijden besteld, dan kan ik voorlopig vooruit want het is niet de bedoeling dat ik dat elke dag ga eten maar als ik dan weer eens niks kan bedenken dan heb ik in ieder geval een alternatief. 

Dus lekker bezig. Allemaal een fijne dag. 🙋


3 opmerkingen:

  1. Ik heb er ook wel eens naar gekeken Uitgekookt maar helaas is het grootste deel niet naar mijn smaak.
    En inderdaad bedenken wat nu weer te eten is vaak lastiger dan de uitvoering en aan partner heb ik ook weinig, die zegt dan doe maar wat makkelijks. Tja iets makkelijks moet toch ook iets mee en heb je afwas van, nou ja de vaatwasser.
    Ik probeer meestal wel een flexibel weekmenu te maken met wat in de koelkast ligt als basis of een pot uit de voorraadkast die eens open moet omdat die er al lang staat.
    Voor de komende 4 dagen weet ik het al gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb ook een paar maanden bij Uitgekookt besteld, voor het gemak. Sinds een jaar heb ik iemand uit de buurt die eenmaal per week een maaltijd komt brengen, toch lekkerder als het zelfgekookt is. En ook gezellig als ze komt, ff kletsen, soms komt haar kleinzoontje mee en mn hulp neemt ook vaak wat mee, soep, stamppot, een pastamaaltijd.
    Iets makkelijks is voor mij een paar boterhammen van de warme bakker met kaas van de kaasboerderij (en roomboter van dezelfde boerderij). Veel plezier met de cursus

    BeantwoordenVerwijderen