dinsdag 30 januari 2024

Niets veranderd.

 

In al m'n lodderigheid heb ik hangend op de bank toch nog een boek kunnen lezen. 

RODE SNEEUW IN DECEMBER. van Simone van de Vlugt.

Het speelt tijdens de tachtig jarige oorlog, 1568-1648,  Willem van Oranje, Alva, de beeldenstorm, enz.

Eigenlijk lees ik nooit historische romans maar op aanraden van dochter en kleindochter ben ik er toch maar aan begonnen en het viel mee. Niet te moeilijk, het kabbelde lekker voort. 

De eind conclusie was: dat ik misschien toch eens wat vaker een boek  over de geschiedenis moet gaan lezen én dat er door alle eeuwen heen hélemaal niets veranderd is. Toen was er al een Godsdienststrijd en werd er om land gevochten en dat is nu nog steeds zo.

Om moedeloos van te worden, maar daar moet ik maar niet teveel over nadenken.

Allemaal een hele fijne dag.🙋

1 opmerking:

  1. Van Simone vd Vlugt heb ik wel een ander boek gelezen, weet de titel niet meer maar ging over de tijd dat Delft Blauw in opkomst kwam en Johannes Vermeer ook nog leefde. Het leuke is dan dat je de plek waar het speelt goed kent Delft.

    BeantwoordenVerwijderen