maandag 14 oktober 2024

Zinloos.

 Het afgelopen weekend zat ik weer eens in m'n af en toe terugkerende dipje. Sacherijnig opstaan en daar niet uit kunnen komen, de dag die niet verloopt zoals je gedacht had (en dat verlopen was niet op een leuke manier) en toen  ging  het mis, nergens zin in, niks leuk vinden, grijs weer en een been waardoor ik m'n zwarte gedachten er niet uit kon lopen.

Ik ga dan ook aan alles twijfelen want ik heb nergens zin in en vind niks leuk en dus is alles zinloos. Ik was bv van plan om niet alleen op les maar ook thuis te gaan kleien  Maar waarom eigenlijk? Al die handel die je daarvoor moet kopen, weer meer zooi in huis en dat wilde ik toch juist niet meer?  Dus laat maar. Ik wilde ook wel weer eens naar de bioscoop, maar waarom eigenlijk? ik kan ook gaan Netflixen. Dus laat die bioscoop maar. Ik wil ook nog een beetje gaan snoeien in de tuin maar is dat nou echt nodig? dat kan volgend voorjaar ook wel dus laat die tuin maar zitten. Ik wil ook altijd gezond eten met veel groente en zo, maar waarom? dood ga ik toch wel en dus heb ik gisteren een grote zak patat met heel veel mayonaise van de snackbar gegeten waar ik ook nog eens extra zout op heb gestrooid én ik ging óók twijfelen of ik nog wel door moet gaan met dit blog want waarom schrijf ik die eigenlijk? Ik doe m'n uiterste best om een leesbaar stukje te schrijven ( waarschijnlijk met heel veel schrijf - en stijlfouten) een onderwerp te bedenken, over wat dan ook, jullie lezen het, klaar en op naar de volgende. Wat heb je eraan? Helemaal niks, dus zinloos.

Dus ja, zo was mijn weekend, niet leuk maar het zal wel weer goed komen.

Allemaal een hele goede dag. 🙋‍♀️


6 opmerkingen:

  1. Geen enkel blog is zinloos en je schrijft wel goed leesbaar, en leuk en afwisselend en gezellig en ik vind het leuk om te lezen en een paar anderen die regelmatig reageren ook. En er zullen lezers zijn die nooit reageren, dat heeft elke blog wel.
    Vandaag wordt ook een regenachtige dag, hoop dat je wat buitenshuis op het programma hebt.
    Ik moet zo door de regen naar mijn beweeguurtje, auto staat voor APK bij de garage en ik wil man niet teveel belasten, vanmiddag moet hij me ook al begeleiden naar oogkliniek voor mijn 6-weekse injectie.
    Sterkte met alles en een patatje met is heerlijk en mag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi hi, herkenbaar. En geloof me vrij, ook zonder reacties wordt een blog gewaardeerd. Ik volg er (veel) meer maar ze zijn allemaal strikt individueel en ik leef op mijn manier met al die schrijvers mee. Beter dan een roman, zullen we maar zeggen, want: echt. En als je een blog blijft volgen, krijg je uiteindelijk ook een heel levensverhaal om in mee te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach ja de herfst dip,weet er alles van. gaat wel weer over hoor.lekker met een boek op de bank of gewoon niks.komende week wordt het weer lekker weer ,geniet daar van. voor de winter kijk of er bij je in de buurt geen leuke actieviteiten georganiceert worden.een lezing of bij een handwerk groep die spullen maken voor een goed doel .ik lees je blog graag omdat het over de gewone daagse dingen gaat die we allemaal herkennen .fijne dag hoor ,ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even als meelezers reageren.
    Ik vind d je blog erg prettig, herkenbaar eerlijk en zonder pretenties. Dat is de reden dat ik graag kom kijken bij jou...ook omdat ik de omgeving herken waar ik meer dan 30 jaar met mijn gezin heb gewoond. Dus als het aan mij ligt...ga maar lekker door.
    Groetjes van Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De herfstdip. Heel herkenbaar. Zeker als je alleen bent en niemand je er uit trekt.
    En die tuin? Komt wel van de week. Dan wordt het 20 graden.
    Ik ben aan wat struiken begonnen om te snoeien. Maar was toen zo moe dat ik alles heb laten liggen. En ja, dat moet het bij elkaar geraapt worden, in de kruiwagen gedaan en kleingemaakt in de bak. Dat was vroeger een fluitje van een cent. Maar die liesblessure speelt dan op. Dus ging er hier iemand vloekend de tuin in. En hij is geen tuinman.
    En blijf lekker schrijven Ella. Juist die kleine dingen waar wij ouderen tegen aan lopen. Alles is zo herkenbaar.
    Morgen is het drie jaar geleden dat H. een hartstilstand kreeg. Die hectische dag en nacht in het ziekenhuis. De reanimatie, daarna een longontsteking. Elf dagen ziekenhuis, en toen hij weer thuis kwam kon hij niets.
    We gaan morgen lekker wat bij de koffie halen, wuiven de herfstdip even aan de kant, en gaan genieten dat we er nog zijn.
    En daarna zien we wel!!
    Sterkte. En dank voor al die openheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar, soms heb je gewoon zo'n 'alles-is-zinloos'dag of zelfs een periode. Het leven kent nu eenmaal ups en downs. Een weblog heb je voornamelijk voor jezelf, al is het aardig als anderen op bezoek komen. Er zijn bloggers, die - als ze niet hun hele hebben en houden opschrijven op internet en ook heel veel steun hebben aan de reacties - het vreselijk moeilijk zouden hebben. Als je je gevoelens en gedachten op schrift verwoord, dan helpt dat sowieso om een beetje overzicht te houden. Er zijn maar weinig mensen die een zeer spannend bestaan hebben, maar dat geeft niks, want dat vergroot de herkenbaarheid weer. Gewoon blijven schrijven, hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen