vrijdag 23 juni 2023

Poeh.

 Poeh, poeh, ik ben kapot en zweet over m'n hele lijf.

Ik heb zojuist de nieuwe next mini mediabox van Ziggo geïnstalleerd.

Ze zijn bezig om alle oude mediaboxen te vervangen voor kleine, zuiniger boxjes.

Hoe moeilijk kan het zijn dacht ik: kabeltjes eruit en weer kabeltjes erin. Maar er moest ook een kabel van de mediabox naar het modem en dat is een eind uit elkaar maar de nieuwe kabel die ze erbij geleverd hadden was lang genoeg dus dat viel alleszins mee. 

Vanmorgen begon ik met frisse moed want eerst zelf proberen natuurlijk voordat je help gaat roepen.

Aan de oude media box zat een dikke zwarte kabel , volgens de gebruiksaanwijzing moest die eruit en zo te zien liep hij naar het modem dus ik dacht: die is nu overbodig want ik heb nu een nieuwe kabel dus hup ook uit het modem. Ik kon het niet goed zien want hij zit achter een plint weggewerkt.

Daarna de nieuwe  kabeltjes in de juiste gaten gestopt ( simpel want dat kon maar op een manier) en dan maar hopen dat alles naar behoren gaat werken........ helaas....... het lichtje op het modem bleef  maar  knipperen, dus toch maar even Ziggo gebeld ( nou ja, even🤔) en al pratende met deze mevr kwam ik op het idee om die zwarte kabel toch ook maar weer even op het modem aan te sluiten en tada......... het geknipper hield op.

Wat bleek, als ik wat verder had gekeken dan m'n neus lang is dan had ik gezien dat iets verderop aan deze kabel  een soort verdeel ding zit waar ook nog allemaal aan kabels zitten. 😱

Ik heb écht geen zin om de plint van de muur te halen om te zien hoe het allemaal zit want er loopt ook nog een kabel van een radio die ik ooit had. Ik vind het wel best zo.

De nieuwe kabel heb ik keurig óp de plint weg kunnen werken ( op m'n knieen over de grond kruipend 🥵 ) en  alles werkt weer zoals het hoort.😃

 En nu ga ik bijkomen.

Allemaal een goede, rustige dag 🙋‍♀️


3 opmerkingen:

  1. Knap hoor en zeker dat je nog op de grond komt. Ik mag niet op mijn nieuwe knieen zitten dus dat valt af en ik kan ook niet meer op de grond gaan zitten, en als ikval kan ik niet zelfstandig meer opstaan.

    Ik ben begonnen met de frambozenoogst, is een veldje van 3x3 meter en vanmorgen rondom met de heggeschaar onkruid weggewerkt, maar ertussen zitten ook grasjes die blijven kleven aan de rijpe frambozen.
    Wordt ook een warm klusje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben begonnen met luisteren De Perfecte Echtgenote maar na bijna 2 uur wordt ik er nog niet zo blij van. Stem vind ik ook minder fijn om naar te luisteren. Ga wel verder want ben natuurlijk wel nieuwgierig hoe het verder gaat

    BeantwoordenVerwijderen